تجمع اعتراضی کارگران اخراجی شرکت کالای پتروشیمی/ مدیران شرکت کالای پتروشیمی به دادگاه احضار شدند

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی شرکت کالای پتروشیمی/ مدیران شرکت کالای پتروشیمی به دادگاه احضار شدند

کارگران اخراجی شرکت کالای پتروشیمی مقابل این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند فرماندار ماهشهر قول داد مشکل کارگران اخراجی شرکت کالای پتروشیمی با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر ماهشهر، کارگران اخراجی شرکت کالای پتروشیمی امروز مقابل این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند.

حدود 30 کارگر اخراج شده این شرکت همراه با خانواده‌های خود مقابل محل کار سابق خود تجمع کرده و خواستار بازگشت به کار شدند.

یکی از کارگران اخراجی این شرکت در گفتگو با خبرنگار فارس در بندر ماهشهر اظهار کرد: شرکت کالای پتروشیمی از سال 92 خصوصی شد و از همان موقع تمامی پاداش و مزایای کارگران قطع و حقوق آنها نیز به حداقل ممکن کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: از همان ابتدا نیز به بهانه عدم سوددهی شرکت نسبت به اخراج تدریجی کارگران اقدام کرده و هر از چندگاهی تعدادی از نیروهای این شرکت اخراج می‌شوند به طوری که تعداد کارگران شرکت کالای پتروشیمی از 400 نفر به 100 نفر کاهش پیدا کرده است.

یکی دیگر از کارگران اخراجی این شرکت نیز گفت: عدم سوددهی شرکت بهانه‌ای بیش نیست، چرا که شرکت کالای پتروشیمی یکی از شرکت‌های سودده است اما مشخص نیست چرا تصمیم دارند نسبت به جمع‌آوری دفاتر بندر ماهشهر و عسلویه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اخراج خود را از مراجع متعددی از جمله اداره کار پیگیری کردیم اما نتیجه‌ای به دست نیامد و به همین دلیل امروز مقابل شرکت دست به تجمع زدیم و هفته آینده نیز برنامه تجمع مقابل فرمانداری بندر ماهشهر را در دستور کار خود داریم.

یکی دیگر از این کارگران اخراجی اظهار کرد: ما خواستار پاسخگویی مدیرعامل یا یکی از مدیران ارشد این شرکت هستیم، اما متأسفانه کسی پاسخگوی ما نیست و به ناچار این تجمعات را تا حصول نتیجه لازم ادامه خواهیم داد.

*احضار مدیران شرکت کالای پتروشیمی به دادگاه

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: مشکل کارگران اخراجی شرکت کالای پتروشیمی با جدیت در حال پیگیری است.

محسن بیرانوند اظهار کرد: بارها از مدیران ارشد این شرکت دعوت کردیم که برای ارائه توضیحات حاضر شوند اما از این اقدام خودداری کردند.

وی افزود: مدیران این شرکت توسط شورای تأمین نیز برای ارائه توضیحات لازم دعوت شدند که باز هم از حضور خودداری کردند.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر بیان کرد: به ناچار موضوع را از طریق دادگستری پیگیری کردیم و مدیران این شرکت به دستگاه قضایی احضار شده‌اند.

بیرانوند گفت: مدیران شرکت کالای پتروشیمی یکشنبه هفته آینده باید در دادگاه حاضر و توضیحات لازم را ارائه کنند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم مشکل کارگران این شرکت هرچه سریع‌تر برطرف شود و در این مسیر از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار