تجمع معلمان قراردادی و حق‌التدریس مقابل مجلس شورای اسلامی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

تجمع معلمان قراردادی و حق‌التدریس مقابل مجلس شورای اسلامی

صبح امروز، جمعی از معلمان قراردادی و حق‌التدریسی و همچنین معلمان نهضت سوادآموزی از سراسر کشور در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از هزار نفر از معلمان قراردادی وزارت آموزش و پرورش با تجمع در جلوی درب اصلی مجلس شورای اسلامی خواهان پی گیری تبدیل وضعیت و مطالبات خود شدند.

تجمع کنندگان با شعارهایی همچون «۳۰هزار حق‌التدریس؛ استخدام استخدام» و «دولت منتخب؛ حمایت حمایت» خواهان استخدام شدن خود پس از سال‌ها سابقه کاری شده‌اند.

معترضان همچنین از دست‌اندرکاران کمیسیون آموزش و تحقیقات خواستند، تا برای لغو آزمون استخدامی معلمانی که سال‌ها سابقهٔ کاری دارند، اقدام کنند.

همچنین جمعی از معلمان نهضت سوادآموزی نیز در تجمعی مشابه خواستار رسیدگی به وضعیت استخدامی خود و تغییر شیوه پرداخت دستمزدشان شدند.

چند تن از این افراد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون حق بیمه آنها واریز نشده، گفتند: مسئولان هیچ توضیحی در این رابطه به ما نمی‌دهند.

از جمله مشکلات دیگر معلمان نهضت سوادآموزی که در این تجمع به آن اشاره شد، نحوه پرداخت حقوق به آنهاست که بر اساس قبولی هر سواد آموز است. تجمع‌کنندگان خواهان اصلاح این روش بودند.

یکی از معلمین ساکن ساری در همین رابطه به خبرنگار مهر گفت: پس از کلی تلاش برای دانش آموختن یک فرد ۴۹ساله و صرف انرژی برای آن، سوادآموز به دلیل فصل شالیرازی، در امتحان شرکت نمی‌کند و در نهایت این ما هستیم که ضرر می‌کنیم. یا مثلاً سوادآموزی که مادری ست دارای چند فرزند در فصل امتحانات به دلیل بیماری فرزندش در امتحان شرکت نمی‌کند و درآخر دستمزدی به ما پرداخته نمی‌شود.

گفتنی است؛ در این ۲ تجمع معلمانی از استان‌های البرز، قم، خراسان‌رضوی، تهران، مازنداران، خوزستان، قزوین و برخی استان‌های دیگر کشور نیز حضور داشتند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار