تجهیزات ویژه به دانشجویان نابینا و کم بینا اختصاص می یابد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تجهیزات ویژه به دانشجویان نابینا و کم بینا اختصاص می یابد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان، گفت: دانشجویان نابینا و کم بینا و دانشگاه‌های محل تحصیل شأن از تجهیزات ویژه برخوردار می‌شوند.

ناصر مطیعی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در این زمینه، اظهار کرد: جمعیت دانشجویی کشور سیال است و ترم به ترم این میزان جمعیت، تغییر می‌کند چرا که تعدادی دانش آموخته یا مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان با صدور بخشنامه‌ای به تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اعلام کرد که مشخصات دانشجویان کم بینا و نابینا را برای این صندوق ارسال کنند و یکی از دلایل صدور این بخشنامه، به روز کردن اطلاعات مرتبط است.

مشاور وزیر علوم با اشاره به پیشنهاد صندوق رفاه به کمیسیون دائمی هیأت امنای این صندوق، گفت: این پیشنهاد، شامل منابع و میزان کمک‌های صندوق به دانشجویان نابینا و کم بینا است که در تلاشیم کمک‌های تجهیزاتی را برای آنها در نظر بگیریم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان، خاطرنشان کرد: دانشجویان نابینا و کم بینا برای داشتن زندگی فردی و آموزشی با کیفیت تر، نیاز به تجهیزات ویژه ای دارند که غالباً تمکن مالی ندارند.

مطیعی تاکید کرد: صندوق رفاه دانشجویان در تلاش است تا حد امکان به این گروه از دانشجویان و دانشگاه‌های محل تحصیل شأن امکانات بیشتری اختصاص بدهد.

وی گفت: به جرأت می‌توان گفت کمک به دانشجویان نابینا و کم بینا در فعالیت‌های پنج، شش سال اخیر صندوق رفاه دانشجویان، جدید است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار