تحصن گسترده دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تحصن گسترده دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت

دانشجویان دانشگاه نفت در اعتراض به سیاست‌های وزارت نفت مبنی بر استخدام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه تحصن کرده و خواستار بهبود شرایط شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبان با تحصن در سطح دانشگاه در عصر روز پنج شنبه 25 آبان 96 و تعطیلی کلاس‌ها در اعتراض به برگزاری آزمون‌های استخدامی وزارت نفت اعلام کردند تا زمانی پاسخی کتبی از سوی مقامات دولتی مبنی بر تعییین وضعیت استخدامی آنان دریافت نکردند به تحصن خود ادامه می‌دهند.

دانشجویان دانشگاه نفت اهواز هم اظهار کردند که در روز جمعه 26 آبان تحصن خود را آغاز خواهند کرد، در پی این مساله فارغ‌التحصیلان این دانشگاه گفتند به زوی در تهران به این تحصن ملحق می‌شوند و در خصوص دلایل تحصن خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: 7 ماه پس از اعلام عمومی عدم تعهد وزارت نفت به استخدام دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، در دی ماه سال 94 اعتراضاتی از سوی دانشجویان صورت گرفت که نهایتا پس از 10 روز اعتصاب غذا و اعتراضات و تجمع در دانشکده های آبادان و اهواز و تهران و محمود آباد، هیئت رئیسه دانشگاه به همراه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در جمع دانشجویان حاضر شدند و پس از سوگند به مقدسات و شرف خود، اعلام کردند که مشکل حل شده و روال سابق استخدامی برخواهد گشت.

در غیر این صورت هیئت رئیسه دانشگاه و دانشکده ها به صورت دسته جمعی در اعتراض به وزارت نفت استعفا خواهند داد و سپس درکنار دانشجویان، پیگیر احقاق حق ایشان خواهند شد. پس از آن با صدور ابلاغیه ی 27 دی ماه 94 از سوی وزارت نفت، مشخص شد که روند سابق استخدامی به کلی تغییر کرده است.
بی توجهی مقامات مسئول؛ گشایشی در کار نداشت

در این بیانیه تصریح شد: با پیگیری ها و رایزنی های شورای صنفی دانشجویان با برخی مقامات مسئول در وزارت نفت، مشخص شد علی رغم اعلام نیاز برخی شرکت های تابعه وزارت نفت به جذب نیروی جدید، همچنان وزارت نفت از استخدام دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت شانه خالی میکند. در این مدت دانشجویان و فارغ التحصیلان بارها و بارها مسیر شهر های خود تا پایتخت را طی کرده و به امید شنیده شدن صدایشان در مقابل ساختمان وزارت نفت، مجلس شورای اسلامی و دفتر ریاست جمهوری در اعتراض به ظلمی که بر ایشان رفت تجمع کردند اما با بی توجهی مقامات مسئول نتیجه قابل توجهی حاصل نشد. بگذریم از طعنه ها و زخم زبان های متعدد شخص وزیر نفت به دانشجویان و مجموعه دانشگاه صنعت نفت.

این دانشجویان با بیان اینکه پس از نا امیدی از نمایندگان ملت، دل به دیوان عدالت اداری بسته و حتی رای بدوی دیوان به نفع فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت صادر شد، خاطرنشان کردند: اما پس از اعتراض وزارت نفت به رای بدوی، دیوان عدالت اداری ادامه‌ی پیگیری پرونده شکایت ایشان از وزارت نفت را به بهمن ماه 1397 موکول کرد. در این میان نیز امتیازات دانشگاه صنعت نفت برای دانشجویان، یکی پس از دیگری حذف میشد. از امریه وزارت نفت گرفته تا اولویت استخدامی که اکنون جز نامی از آن باقی نمانده است.
شرایطی که وزارت نفت در نظر گرفته امید را در دل دانشجویان از بین برد

در این بیانیه عنوان شد: اکنون بیست و نه ماه از 19 خرداد 94 میگذرد و خبر برگزاری آزمون وزارت نفت، بر روی خروجی خبرگزاری های کشور قرار گرفته است. آزمونی که رسما اولویت استخدام دانشجویان گروه الف منتهی به ورودی 94 دانشگاه صنعت نفت را زیر سوال برده است. از طرف دیگر شرایطی که وزارت نفت در دفترچه آزمون برای شرکت کنندگان در نظر گرفته ( رتبه کنکور زیر 4000 توامان با معدل بالای 16) عملا امید را در دل دانشجویان ورودی 95 و به بعد از بین برد.
مطالبه ما از هیئت رئیسه و تیم مدیریتی دانشگاه، استعفای دسته جمعی ایشان است

این دانشجویان با بیان اینکه در این مدت، تیم مدیریتی دانشگاه و در راس آن رئیس دانشگاه به هیچ وجه دانشجویان را در جریان پیگیری ها و اقدامات مدیریتی خود ( البته اگر اقدامی صورت گرفته باشد ) قرار نمیداد و در مقابل دعوت مکرر تشکل های دانشجویی، از حضور در جمع دانشجویان سرباز زد، افزودند: اکنون ما دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، پس از دو سال و اندی امید بستن به تیم مدیریتی دانشگاه، از توانایی تیم مدیریتی دانشگاه نا امید شده ایم، و مطالبه ما از هیئت رئیسه و تیم مدیریتی دانشگاه، استعفای دسته جمعی ایشان است و اعلام میکنیم تا زمانی که این خواسته ما عملی نشود کلاس های درس را تشکیل نخواهیم داد.
حمایت فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت از دانشجویان متحصن

فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در بیانیه خود که به مناسبت حمایت از دانشجویان متحصن این دانشگاه‌ها در شهرهای آبادان و اهواز انجام شد تصریح کردند: دوستانِ دانشجوی عزیز، اینک که در قیامی دوباره و در راستای مطالبه گری و ستاندن حق مسلم خود بار دیگر به پا خواسته اید، صدای رسای حق طلبیتان را با گوش جان احساس میکنیم؛ چرا که شما عزیزان را آیینه دوران نه چندان دور خود در دانشگاه صنعت نفت میدانیم. دورانی که بر ما نیز همچون شما با خاطرات و مخاطرات زیادی گذشت.

در این بیانیه با اشاره به اینکه نقطه اشتراک همه ما چه در دوران پیشین و چه در زمان حساس کنونی، تلاش برای احقاق حقوق مکتسبه خود و اعتلای نام و آوازه دانشگاهی بوده، خاطرنشان کردند: متاسفانه چند صباحیست با بی مهری و بی کفایتی مسئولین ذی ربط به سمت دره ای عمیق در حال سقوط است. گواه این ادعا خبر های بدی است که هر روز میشنویم و عکس العملی از طرف مسئولین دانشگاه نمیبینیم.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت افزودند: شایسته است در این شرایط مهم که پس از کش و قوس های فراوان و با عبور از انواع و اقسام وعده ها، قسم های جلاله و گاهی وام گرفتن از لباس پیامبر (ص)!!! بدست آمده؛ مثل همیشه دانشجویان آگاه و بصیر را پیشرو حرکت تظلم خواهی ببینیم. مطمئنا دست قدرت الهی از طریق شما دانشجویان دل پاک و بی ادعا، کاخ تزویر و فریب چندین ساله را در هم میشکند و خداوند در راه رسیدن به مطالباتمان یار و همراهمان خواهد بود. حقا که آفرین دارید.

در این بیانه تاکید شد: دوستان جان بدانید این بار نیز همچون گذشته ما فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت؛ دانشجویان را همراهی خواهیم کرد و حمایت خود را از هم دانشگاهی هایمان اعلام میکنیم. لذا تمام توان خود را برای حمایت معنوی و عملیاتی از دانشجویان به کار میبریم و به منظور مطالبه‌ پیگیری های دانشجویان و فارغ التحصیلان (از همه مجاری ممکن) تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که صدای این حق خواهی را بیش از پیش به گوش همگان برسانیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار