تحصیل همزمان دانشجویان استعداد درخشان دکتری در دوره MPH

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تحصیل همزمان دانشجویان استعداد درخشان دکتری در دوره MPH

معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد که دانشجویان استعداد درخشان دکتری حرفه‌ای می‌توانند به صورت همزمان در دوره‌های MPH یا کارشناسی ارشد آموزش پزشکی و آموزش مجازی تحصیل کنند.
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تربیت نیروی انسانی دانش محور و توانمند برای نظام سلامت کشور رسالت اصلی حوزه آموزش علوم پزشکی است، و در این بین دانشجویان استعداد درخشان گروه پزشکی از جمله سرمایه‌های گرانقدری هستند که باید برای حضور این افراد در آینده نظام سلامت کشور به طور جدی برنامه ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به بحث دانشجویان استعدادهای درخشان و پرورش همه جانبه توانمندی‌های این سرمایه‌های انسانی بحثی است که در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نیز بدان پرداخته شده و در این راستا با تشکیل کمسیون ویژه حمایت از استعدادهای درخشان برنامه ریزی جامعی درخصوص این امر صورت گرفته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تدوین سند سیاستی ارتقای دانشجویان استعداد درخشان در وزارت بهداشت سخن گفت و اظهار داشت: هدف از این برنامه‌ها تربیت دانشجویان استعداد درخشان به نحوی است که با پرورش همه جانبه مهارت‌های آنان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، درمانی، مدیریتی و … بتوانند در آینده در عرصه‌های مختلف نظام سلامت کشور زمام امور را در دست بگیرند.

وی به بخشنامه جدیدی که در این باره به دانشگاههای علوم پزشکی کشور رفته اشاره کرد و گفت: طبق این بخشنامه دانشجویان استعداد درخشان که در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقاطع دکترای حرفه‌ای می‌باشند، می‌توانند همزمان به تحصیل در دوره‌های MPH و یا کارشناسی ارشد مجازی در رشته آموزش پزشکی یا آموزش الکترونیک مشغول شوند.

لاریجانی اضافه کرد: دانشگاههایی که در حال حاضر مجوز ارائه دوره‌های مذکور را دارند می‌توانند علاوه بر پذیرش دانشجویان متقاضی همان دانشگاه از دانشجویان متقاضی سایر دانشگاهها، با ارائه معرفی نامه از دانشگاههای محل تحصیل و الزام شرکت دانشجویان در کلاس‌ها و کارگاههای حضوری، با رعایت ضوابط آموزشی ثبت نام به عمل آورند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به سیاست وزارت بهداشت برای بهره برداری از خدمات نیروهای بومی مناطق آمایشی کشور در همان منطقه، گفت: توصیه می‌شود برای دوره‌های MPH دانشجویان داوطلب از هر منطقه آمایشی در دانشگاههای همان منطقه مشغول به تحصیل شوند.

وی بار دیگر بر لزوم ارتقای همه جانبه مهارت‌های دانشجویان استعداد درخشان تاکید کرد و گفت: بی شک آینده نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی کشور نیازمند افرادی است که با سطح بالای استعداد، دانش و مهارت بتوانند این حوزه را به خوبی مدیریت نمایند و در همین راستا شرکت دانشجویان استعداد درخشان در دوره‌های آموزش پزشکی و آموزش مجازی می‌تواند بستری برای بهره مندی از افراد توانمندتر در آینده آموزش علوم پزشکی کشور را فراهم کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار