تحویل 7 کیلو طلا، شرط آزادی مرد طلافروش

دسته ها: اخبار

رئیس پلیس آگاهی استان لرستان در این باره به جام جم گفت: شامگاه سه شنبه هفته گذشته، زنی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان ازنا اعلام کرد شوهرش ـ که طلافروش 45 ساله ای است ـ توسط افرادی ربوده شده و آدم ربایان برای آزادی وی هفت کیلو طلا خواسته اند. آدم ربایان تهدید کرده اند اگر طلای درخواستی را تحویل ندهند او را خواهند کشت.

سرهنگ قدرت الله دالوند افزود: با تشکیل پرونده قضایی، کارآگاهان در قالب چند گروه عملیاتی برای یافتن مخفیگاه متهمان و آزادی گروگان، تحقیقاتی را آغاز کردند. خانواده گروگان، بخشی از طلای درخواستی آدم ربایان را تهیه کرده بودند که پلیس در گفت وگو با آنها اجازه نداد طلا ها را به متهمان تحویل دهند، زیرا هر لحظه احتمال داشت، آدم ربایان گروگان را به قتل برسانند. ماموران آموزش های لازم را به این خانواده دادند و از آنها خواستند در تماس دوباره آدم ربایان در محل قرار با آنها حاضر شوند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده طلافروش ربوده شده دو مرتبه در محلی که آدم ربایان تعیین کرده بودند، حاضر شدند و ماموران محل مورد نظر را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند، اما متهمان به محل قرار نیامدند.

ماموران همچنان در جستجوی متهمان فراری و نجات مرد طلافروش بودند تا این که با گذشت شش ساعت عملیات، پلیس سرانجام در اطراف شهر خودروی پژو 405 را شناسایی کردند که در آخرین محل قرار با خانواده طلافروش دیده شده بود. ماموران خودروی مورد نظر را زیر نظر گرفتند و به محض متوقف شدن آن، خودرو را محاصره کردند و موفق به دستگیری سه سرنشین آن شدند و مردطلافروش نیز آزاد شد.

دالوند افزود: متهمان و طلافروش نجات یافته برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند. ماموران ابتدا به تحقیق از طلافروش پرداختند که مشخص شد او هر شب پس از پایان یافتن کارش پیاده به سمت خانه می رفته و شب حادثه نیزحدود ساعت 9 شب در بین راه متهمان راهش را سد کرده و با زور و تهدید او را با خودرو ربوده بودند.

ربایندگان سپس با تهدید، از او خواسته بودند با همسرش تماس بگیرد و برای آزادیش هفت کیلو طلا درخواست کند که با عملیات بموقع پلیس از دست ربایندگان نجات یافت.

رئیس پلیس آگاهی استان لرستان گفت: در تحقیق از این سه آدم ربا آنها گفتند ساکن ازنا هستند و می دانستند طلافروش وضع مالی خوبی دارد؛ بنابراین نقشه آدم ربایی را دو روز پیش از حادثه طراحی کرده و در این مدت، رفت و آمدهای وی را زیر نظر داشته اند تا این که شامگاه روز حادثه با اطمینان از این که طلافروش پیاده در حال بازگشت به خانه اش است، از این فرصت استفاده و او را تعقیب کرده و سپس در فرصتی مناسب او را ربوده و داخل خودرویشان نگه داشته اند. هدفشان نیز فقط اخاذی و تصاحب هفت کیلو طلا بوده است. متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

اخبار