تخصیص 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق اشتغال‌زایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تخصیص 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق اشتغال‌زایی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال حدود 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق اشتغال‌زایی به شهرهای کمتر از 10 هزار نفر اختصاص یافته است که با کارمزد کمتر از 6درصد به متقاضیان داده می‌شود.
به گزارش ایسنا، صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی غرب خراسان رضوی در سبزوار با اینکه مدیران برای ایجاد تحولی عظیم در بخش اشتغالزایی کشور باید فعالیت جهادی انجام دهند، اظهار کرد: بخش خصوصی در کنار دولت باید در موضوع اشتغال‍‌زایی و صنعت وارد عرصه شود.
وی با بیان اینکه امروزه باید در مقابل کوچک‌ترین مشکلاتی پاسخگو باشیم و بی‌توجهی به مشکلات به هیچ عنوان قابل قبول نیست، ادامه داد: رئیس جمهور برای سال آینده دستور صادر کرده که موضوع مهارت آموزی مردم در کشور به صورت کامل اجرایی شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: جهت حمایت از سرمایه‌گذاران و رونق اشتغال کشور، نیمی از هزینه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مشوق به سرمایه گذاران پرداخت می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنین برای رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید پرداخت هزینه زمین 42 ماه تقسیط و در صورت ایجاد کارآفرینی 6 ماه دیگر به مهلت پرداخت اقساط اضافه و اگر طرح یکساله تکمیل و به تعهد اشتغال عمل شود، 10 درصد دیگر تخفیف داده می‌شود.
نجفی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت دو طرح ویژه ارائه داده است که یکی طرح کارورزی و دیگری بحث استادشاگردی است که در این طرح دولت هزینه حق بیمه اشتغال‌های جدید را تا یک سال پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به راه‌انداری نواحی صنعتی در دهستان‌های کشور افزود: هزار کارآموز آموزش‌های مهارتی و اشتغال‌زایی را آموزش می‌دهند چرا که یکی از مشکلات واحدهای تولیدی پایین بودن مهارت آموزی و بهره‌وری است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به مشکل نداشتن تصفیه خانه در برخی نواحی صنعتی کشور عنوان کرد: یکی از راهکار در بخش خصوصی برای احداث تصفیه خانه است و وزارت صنعت، معدت و تجارت تضمین می‌دهد آب آن را خریداری کنند

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار