تدوین دستورالعمل تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

تدوین دستورالعمل تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از تدوین دستورالعمل جدید تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان رسمی خواهند شد.

دکتر مهرمحمدی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در زمینه تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان حاصل شده است و در نتیجه انجام مذاکراتی با مسئولان مربوط،‌ دستورالعمل ابلاغی که شامل حال بخش قابل توجهی از اعضای هیات علمی دانشگاه می شود مصوب شد. در این دستورالعمل تغییراتی در مصوبه تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی ایجاد شده و توافقاتی در این زمینه صورت گرفته است که اگر عملیاتی شوند فرایند صدور احکام هیات علمی رسمی تسریع و تعداد بیشتری از اعضای هیات علمی در دایره شمول این دستورالعمل قرار بگیرند. بنابراین مصوبه اخیر بسیار امیدوار کننده است توافقات حکایت از این دارد که در بخش هیات علمی‌ها شاهد تحولات خوبی باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مصوبه جدید تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان تا قبل از سال تحصیلی جدید ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: بطور کلی حدود ۶۷۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان مدرس هستند که به هیات علمی تطبیقی تبدیل وضعیت شدند و دستورالعمل برای این گروه در نظر گرفته شده است تا این افراد از هیات علمی غیررسمی دانشگاه فرهنگیان که به آن هیات علمی تطبیقی گفته می‌شود به هیات علمی رسمی تبدیل وضعیت شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پایان خاطرنشان کرد: این دستورالعمل هر چه بیشتر از تعداد ۶۷۰ نفر اعضای هیات علمی را مورد پوشش قرار بدهد و آنها را به هیات علمی رسمی تبدیل کند بسیار خوشایندتر است و ما فکر می کنیم دستورالعمل کنونی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از اعضا را پوشش دهد. در حال حاضر حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان تحت پوشش تبدیل وضعیت قرار ندارند و بر اساس توافقاتی که صورت گرفته امیدوارم بتوانیم تعداد افراد مشمول تبدیل وضعیت را حداقل تا دو برابر تحت پوشش افزایش دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار