تدوین سند اشتغال فارغ التحصیلان در انتظار تصویب ۲ ماده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تدوین سند اشتغال فارغ التحصیلان در انتظار تصویب ۲ ماده

کبگانیان گفت: در جلسه بعدی دو ماده دیگر سند اشتغال فارغ التحصیلان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه ۱۲۱ این ستاد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش دستور جلسه امروز درباره مهمترین تغییر سیستم علم و فناوری و گسترده‌تر شدن ستاد بود.

نظارت ستاد نقشه جامع علمی کشور بر نهادهای علم و فناوری
وی ادامه داد: تشکیل ستاد علم و فناوری در زمره این تغییرات است و بنا شد تا ستاد نقشه جامع علمی کشور روی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، سند بنیادین، بنیاد ملی نخبگان و بخش‌های مختلف علوم انسانی نظارت داشته باشد.

کبگانیان درباره دستور اول ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: این دستور ماده واحده‌ای برای ایجاد مشارکت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در سیاست گذاری و پیگیری اجرایی شدن مصوبات است.

گله دانشگاه‌ها از ستاد نقشه جامع علمی کشور
دبیر ستاد علم و فناوری ادامه داد: دانشگاه‌ها از نبود ارتباط با ستاد نقشه جامع علمی کشور گله داشتند و خوشبختانه در بستر این مصوبه برنامه‌های ارتباطی تسهیل شدند و استارت این ارتباط از گردهمایی روسای دانشگاهی زده شد.

وی درباره کمیسیون معین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: کمیسیون‌ها مجموعه‌ای از مدیران دانشگاهی هستند که در حوزه‌های مختلف آموزش عالی، فنی و مهندسی وارد عمل می‌شوند و تعداد آن‌ها به ۷ کمیسیون ملی می‌رسد.

کبگانیان ادامه داد: ماده واحده‌ای به منظور بهره برداری حداکثری از دانشگاه‌ها و ایجاد گفتمان در اجرای سیاست‌ها تصویب می‌شود که شورای انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور با ایجاد کمیسیون معین دانشگاه ذیل ستاد راهبری موافقت کرده‌اند و آیین نامه آن در کارگروه مخصوص و دبیرخانه ستاد تهیه می‌شود.

دبیر ستاد علم و فناوری تصریح کرد: در جلسه بعدی آیین نامه مخصوص با مشورت روسای دانشگاهی پیشنهاد می‌شود؛ راه افتادن این کمیسیون‌ها ارتباط ستاد را با دانشگاه‌ها تسهیل می‌کند.

کبگانیان با اشاره به دستور دوم جلسه بیان کرد: دستور دوم به سند اشتغال فارغ التحصیلان توجه داشت؛ جلسه گذشته ۴ ماده از سند اشتغال دانش آموختگان مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه به بررسی و تصویب مواد دیگر آن توجه کردیم.

تسهیل ورود دانش آموختگان به بازار کار
وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها باید وارد عمل شوند تا جهت گیری به اشتغال بیشتر شود؛ توجه ستاد توسعه اشتغال دانش بنیان و تسهیل ورود دانش آموختگان به بازار کار است.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور تصریح کرد: با بررسی‌های انجام گرفته مواد ۵ و ۶ این سند هم مورد بررسی و تصویب قرار گرفتند و در جلسه بعدی دو ماده دیگر این سند را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار