تربیت معلم به استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها نیاز دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

تربیت معلم به استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها نیاز دارد

سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان گفت: باید در روند مدیریت و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها هم استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود مهرمحمدی در آیین تکریم و تودیعش از دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد:‌ اگر به تجربه یکصد ساله تربیت معلم در کشور نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم شداتفاق برجسته‌ای رخ نداده چرا که تربیت معلم در درون دانشگاه بوده و از دایره توجه بیرون افتاده است و با تغییر نام دانشگاه تربیت معلم به دانشگاه خوارزمی شاهد این امر بودیم.

وی افزود: تربیت شایسته معلمان ابعاد مختلفی دارد، توانمندی در تدریس کتاب درسی تنها موضوعی نیست که از انسان یک معلم شایسته می‌سازد. تبدیل یک نامعلم دانشمند به یک معلم ارزشمند کاری بزرگ است که داشتن نقشه‌ای دقیق و همه جانبه از لازمه‌های آن است.

سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان گفت: باید در روند مدیریت و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها هم استفاده کرد و توسعه دانشگاه فرهنگیان را برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش مدنظر قرار دهیم و شیوه‌های مختلفی از تربیت معلم نیاز است چرا که دوره ابتدایی با دوره متوسطه متفاوت است که در برنامه راهبردی دانشگاه این مسئله آمده است.

مهرمحمدی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند در تحقق ایده تربیت معلم با کیفیت نماد پیوستگی ظرفیت‌های فاخر ملی بر مدار تربیت معلم باشد و مدیریت این دانشگاه به اندازه مدیریت وزارت آموزش‌وپرورش دشوار و حساس است.

وی بیان کرد: مدل اجرایی دانشگاه فرهنگیان نیازمند بازنگری است و پاسخگویی به نیاز منابع انسانی آموزش و پرورش هرگز توجیه کننده آن نیست که شعب دانشگاه فرهنگیان را در سراسر کشور دایر کنیم، معنای تحقق عدالت آموزشی این نیست که امکانات تربیت معلم را به یک میزان در همه جا دایر کنیم و این ظلم به تربیت معلم با کیفیت است.

سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان افزود: منافع ملی را باید بر منافع گروهی و جناحی مقدم دانست به همین دلیل بسیاری اصلاح طلبان که بدرستی من را از جنس خود می‌دانند، رنجیدند اما در انتصاب‌ها بر اساس صلاحیت ها عمل کردم و اصلا پشیمان نیستم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار