تربیت نیروهای متخصص بر اساس نیازها نیست

دسته ها: اخبار استان اخبار متفرقه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:به رغم انتشار آگهی برای جذب نیرو در حوزه هایی چون پرستاری و تکنسین بیهوشی،متقاضی زیادی نداریم و این یعنی تربیت نیروها بر اساس نیازها نیست.

به گزارش خبرنگار مهر،ایرج نظری ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه بهداشت و درمان، دخالت افراد سیاسی در تصمیمات فنی است و در صورت ادامه روند این دخالت ها، کار ارائه خدمات توسط کارشناسان حرفه ای و فنی مختل می شود.

وی با بیان اینکه گاهی با این دخالت ها، کیفیت فدای کمیت می شود، افزود: برخی نمایندگان مجلس اصرار دارند در حوزه انتخابی خود دو بیمارستان داشته باشند این در حالی است که وجود دو بیمارستان در یک شهر کوچک توجیهی ندارد و می توان یک بیمارستان را به صورت کامل تجهیز کرد.

نظری بیان کرد: بدون تردید اگر این دخالت ها کم تر شود شاهد ارائه خدمات بهتر و بیشتری خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: با توجه به مشکلات زیادی که خوزستان با آن مواجه است، هر روز درگیر مسائل روزمره هستیم و در بسیاری از مواقع به جای بهبود کیفیت فعالیت های خود، برای رفع حوادث تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به آتش‌ سوزی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: این آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم اتفاق افتاده اما مدیران و معاونان دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای بررسی وضعیت تا مرز هور پیش رفتیم با این وجود یکی از نمایندگان مجلس از وزیر سئوال کرده است که چرا در امر تهیه وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای مردم در بخش بهداشت و درمان در آن منطقه برای پوشش این حادثه فعالیتی انجام نشده است؟ این در حالی است که همه فعالیت‌های لازم انجام شده و نمی‌دانیم برخی‌ چه انتظاری دارند؟ آیا انتظار دارند برای یک حادثه بیمارستان احداث شود؟

نظری گفت: آمار و ارقام نشان می دهد همه مراجعان به مراکز درمانی بر اثر انتشار دود آتش ‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم،خدمات لازم را دریافت کرده و هیچ مشکلی در این زمیه وجود ندارد و آن چیزی که بیشتر مردم را ناراحت می‌ کند شرایط جوی ایجاد شده در منطقه است که شرایط زندگی و کار کردن را در شهرهای خوزستان سخت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: این نماینده مجلس باید سئوال خود را تصحیح کرده و بپرسد که چرا پس از گذشت دو ماه تاکنون اقدام جدی برای مهار آتش صورت نگرفته است و وزارت خارجه شکایت می ‌کرد که چرا در امور ارتباطات خارجه برای مهار آتش ‌سوزی کاری نکرده ‌اند.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به رغم اعلام دعوت به همکاری و انتشار آگهی استخدام برای جذب نیروهای متخصص در حوزه هایی همچون کادر پرستاری و تکنسین بیهوشی، متأسفانه متقاضی زیادی برای استخدام ثبت نام نمی کنند و این بدین معنی است که شرایط تربیت نیروهای متخصص بر اساس نیازها نیست.

اخبار استان اخبار متفرقه