تسهیلات ادامه تحصیل در دوره دکتری تخصصی به دانش‌آموختگان برتر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بنیاد ملی نخبگان بر اساس آئین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان برتر، تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل در دوره دکتری ارائه می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بنیاد ملی نخبگان بر اساس آئین‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی»، تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌ها به منظور ادامه تحصیل در دوره دکتری تخصصی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰، اعطا می‌کند.

مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است:

۱. دانش‌آموختگان دوره کارشناسی‌ارشد / دکتری حرفه‌ای مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری / وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

یادآوری ۱: دانشجویان دوره کارشناسی‌ارشد / دکتری حرفه‌ای مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری / وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که حداکثر تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰، دوره کارشناسی‌ارشد / دکتری حرفه‌ای را با موفقیت به پایان برسانند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

۲. متقاضیان استفاده از طرح شهید احدی، از تاریخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ تا ۲ تیر ۱۴۰۰ فرصت دارند، اطلاعات خود را به‌طور کامل در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان بارگذاری کنند.

۳. متقاضیان باید دست‌کم ۲۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی و دست‌کم ۲۵۰ امتیاز از مجموع فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فناورانه و فرهنگی مندرج در جدول شیوه‌نامه (کلیک کنید) کسب کرده باشند. کارگروه تخصصی با توجه به ظرفیت موجود، پس از ارزیابی‌های کیفی، برگزیدگان را مشخص می‌کند.

یادآوری ۲: دانش‌آموختگان، بر اساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی در زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

یادآوری ۳: بر اساس مقررات وزارت بهداشت، پذیرش برگزیدگان، صرفاً در رشته‌هایی غیر از زیرمجموعه‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی انجام می‌شود و متقاضیان لازم است در آزمون ورودی به مقطع دکتری تخصصی شرکت کنند و ۹۰ درصد نمره حد نصاب را کسب نمایند.

۴. برگزیدگان، برای انجام مصاحبه، به دانشگاه‌ها / پژوهشگاه‌های مدنظر آنان معرفی می‌شوند.

۵. دانش‌آموختگان، برای بهره‌مندی از این تسهیلات، باید اطلاعات خود (شامل مشخصات فردی و سوابق آموزشی، پژوهشی، فناورانه و فرهنگی) را در سامانه اطلاعاتی بنیاد (کلیک کنید) بارگذاری یا به‌روزرسانی نمایند و پس از آن، حداکثر تا تاریخ ۲ تیر ۱۴۰۰ گزینه «ذخیره» را در بخش «ثبت درخواست دانش‌آموختگان برتر» / «طرح شهید احدی» سامانه انتخاب کنند.

یادآوری ۴: چنانچه در هر مرحله از بررسی‌ها مشخص شود متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را به بنیاد ارائه نموده است، علاوه بر محرومیت از تسهیلات این شیوه‌نامه، از سایر تسهیلات بنیاد، محروم و عدم صداقت وی به مراجع ذی‌ربط اعلام می‌شود و حق پیگیری موضوع به صورت حقوقی نیز برای بنیاد محفوظ خواهد بود.

۶. پس از بررسی پرونده‌ها و انتخاب برگزیدگان، نتایج از طریق سامانه سینا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. شایان ذکر است ثبت اطلاعات، بررسی پرونده و اعلام نتایج، صرفاً از طریق سامانه مذکور و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

یادآوری ۵: بنیاد، پس از بررسی‌های لازم، برگزیدگان را به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های (حداکثر پنج مورد) مدنظر برگزیدگان معرفی می‌کند و پذیرش نهایی برگزیدگان، بر عهده دانشگاه / پژوهشگاه است.

یادآوری ۶: برگزیدگان تا شروع سال تحصیلی بلافاصله پس از برگزیدگی فرصت دارند از یکی از دانشگاه‌ها / پژوهشگاه‌ها پذیرش دریافت کنند و در غیر این صورت، تسهیلات مذکور، منتفی می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار