تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد افزایش خواهد یافت

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد افزایش خواهد یافت

سرپرست کمیته امداد امام خمینی /ره/کشور گفت: سال گذشته اعتبارات اشتغالزایی 90 درصد افزایش یافت و امسال نیز این تسهیلات را افزایش خواهیم داد.

به گزارش ایرنا سید پرویز فتاح روز پنجشنبه در نشستی با مددکاران و مددجویان شهرستان ایذه افزود: افزایش 90 درصدی اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته یک اقدام انقلابی بود که با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت محقق شد.

وی افزود: اگر این اعتبارات در جای درست هزینه شود نرخ بیکاری به سرعت پایین می آید زیرا با سرمایه گذاری درست و ایجاد اشتغال پایدار افراد بیکار جذب کار شده و در تولید کشور موثر واقع خواهند شد.

فتاح گفت: امروز مشکل تامین منابع برای اشتغال مدد جویان نداریم بلکه با مسئله عدم تدبیر روبرو هستیم، البته کمیته امداد ایذه در این بحث فعالیت خوبی داشته است.

سرپرست کمیته امداد کشور با اشاره به مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد در خوزستان تصریح کرد: با تفاهم‌نامه ای که روز گذشته با استانداری خوزستان منعقد کردیم در طول 2 سال، 2 هزار مسکن برای برای مددجویان این استان ساخته خواهد شد که تعداد قابل توجهی از این مسکن‌ها در شهرستان ایذه بنا می‌شوند.

وی تأکید کرد: برای اهدای جهیزیه به زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد محدودیتی نداریم و هیچکس نباید در صف دریافت جهیزیه باشد و برای حمایت از تولید ملی، اکثر کالاهای مورد نیاز را از کارخانجات داخلی تهیه می‌کنیم.

وی از عزم رییس جمهوری برای رفع فقر مطلق در کشور خبر داد و بیان داشت: کسانی که در نوبت مددجویی کمیته امداد قرار دارند در طول ماه‌های آینده تحت پوشش این نهاد قرار خواهند گرفت.

فتاح از میانگین پرداختی طرح اکرام ایتام در ایذه گلایه کرد و افزود: متوسط کمک به یتیمان در ایذه نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است که باید با مساعدت حامیان فعلی و اقدامات مقتضی مسئولان برای افزایش تعداد این حامیان، میانگین شهرستان ایذه به متوسط کشور و استان نزدیک شود.

شهرستان ایذه با حدود 220 هزار نفر جمعیت در شرق استان خوزستان و در فاصله 183 کیلومتری استان قرار دارد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار