تسهیلات کرونایی جدید در راه است/۷۰درصد بیکاران کرونایی زن هستند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چهار حوزه حمل و نقل، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و فرهنگ و هنر بیش از هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونا دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت کار، عیسی منصوری، با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونایی جدید در کشور، گفت: در این مرحله برای چهار حوزه پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده که سهم بخش حمل و نقل ۳۵۰۰ میلیارد تومان، گردشگری و صنایع دستی ۲ هزار میلیارد تومان، ورزش ۸۰۰ میلیارد تومان و فرهنگ و هنر ۱,۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اینکه ثبت نام متقاضیان این تسهیلات باید از بستر سامانه کارا صورت گیرد، اعلام کرد: کار پرداخت تسهیلات متوقف نشده و بانک‌ها مکلف هستند که به همه متقاضیانی که شرایط لازم را دارند، تسهیلات را پرداخت کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: البته در مرحله تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تغییری در سهم بانک‌ها داشته‌ایم که آن هم به دلیل عملکردی بوده که تاکنون بانک‌ها داشته‌اند.

۷۰ درصد از شاغلینِ بیکار شده از کرونا، بانوان هستند

وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد از شاغلینی که به دلیل کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، بانوان هستند، می‌توان از محل تسهیلات اشتغال خانگی برای آن‌ها اشتغالزایی کنیم.

منصوری در ادامه خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی بیکاران شد و گفت: هرچند اخیراً سامانه ملی اشتغال و کسب و کار کشور را راه اندازی کرده‌ایم تا جمعیت فعال کشور را در آن ثبت کنیم، اما از مسئولین استان می‌خواهم علاوه بر توجه به این سامانه، بانک اطلاعاتی بیکاران استان را هم تشکیل دهند.

وی اظهار داشت: شناسایی دقیق و ثبتی بیکاران استان اولویتی است که مسئولین استانی باید به آن توجه کنند تا افرادی که قبلاً شاغل بوده‌اند و به دلیل کرونا بیکار شده و بیمه هم نبوده‌اند را شناسایی کنیم تا حمایت بیمه بیکاری هم از این افراد صورت گیرد.

۶۲ درصد شاغلان بیمه ندارند

به گفته معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود یک میلیون شاغل رسمی بدون بیمه در دوران شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند که به دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیمه بیکاری به این افراد هم تعلق خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: طبق آمارها حدود ۶۲ درصد از شاغلان سال‌های اخیر ما بیمه شده نیستند که باید روی این گروه هم تمرکز داشته باشیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار