تسهیلات کم بهره اشتغال به جوانان پرداخت می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تسهیلات کم بهره اشتغال به جوانان پرداخت می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان پرداخت تسهیلات با سود کم را از عنایات امام خامنه‌ای اعلام کرد و گفت: این وام‌ها با ارقام بالا در اختیار متقاضیان قرار می‌‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری امروز ششم بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز همگان را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و به بیان مطالبی در این زمینه با اشاره آیات قرآن و احادیثی از حضرات معصومین(ع) پرداخت و اظهار داشت امیدواریم همه با تقوا باشیم و اوامر الهی را اجرا کنیم، گناهان را ترک و خود را به فضائل اخلاقی آراسته و مزین بنماییم.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر بیان کرد: در هفتم بهمن ماه سال 1357 دولت وقت هنگامی که متوجه شد امام خمینی(ره) مصمم به بازگشت به کشور است با تانک‌های زره پوش و دیگر سلاح‌های غول پیکر نظامی فرودگاه را بست تا هر هواپیمایی در آسمان تهران ظاهر شود تیربارانش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اضافه کرد: وقتی این موضوع را علمای کشور مطلع شدند به دانشگاه تهران رفتند و تحصن کردند که روز به روز جمعیت متحصنین بیشتر می‌شد، این جمعیت تظاهرات می‌کردند و درخواست بازگشایی فرودگاه تهران برای بازگشت امام را داشتند. در همین راستا دولت وقت مجبور شد عقب نشینی کند و موانع را بردارد.

وی عنوان کرد: پس از این قضایا پیروزمندانه، قدرتمند و باظفر هواپیمای حامل امام خمینی(ره) و همرانش در روز دوازدهم بهمن ماه سال 1357 از پاریس حرکت کرد و همراه با امنیت کامل در فرودگاه تهران به زمین نشست و مورد استقبال میلیون‌ها نفر قرار گرفتند.

امام جمعه اهواز در ادامه خطبه‌های نمازجمعه به بیان برخی از مشکلات استان خوزستان پرداخت و مهمترین معضل را اشتغال جوانان و بیکاری آنها اعلام کرد.

وی در همین ارتباط توضیح داد: استخدام دولتی ظرفیتش تقریبا پر شده و این مقدور نیست که همه جامعه بیکار ما در دولت استخدام و مشغول به کار شوند، این مسئله یک چیز محال و در حال حاضر هم غیرممکن است.

آیت‌الله موسوی‌جزایری بیان کرد: برنامه ای که برای اشتغال در کشور در نظر گرفته شد این است که جوانان ما کار آزاد برای خود در روستاها و شهرها ایجاد کنند، تسهیلات خوبی در این زمینه نیز در نظر گرفته شد و سود پایینی حدود 4 درصد دارد.

وی به مزایای پرداخت تسهیلات با سود پایین اشاره کرد و افزود: با این وام‌ها امکان اشتغال وجود دارد و قابل تحمل است ولی با سودهای بیشتر ابدا نمی‌توان شغل ایجاد کرد.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری سود تسهیلات بانکی را کمرشکن دانست و گفت: این وام‌ها که با 18، 20 و 24 درصد سود پرداخت می‌شوند دردی را دوا نمی‌کنند و راه به جایی نمی‌برد.

وی پرداخت تسهیلات با سود کم را از عنایات امام خامنه‌ای اعلام کرد و ادامه داد: این وام‌ها با ارقام بالا در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و ربطی هم به بانک‌ها و خزانه دولت ندارد زیرا از صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شوند.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی پرداخت این تسهیلات را مصوب کرد و رهبر معظم انقلاب نیز امر کردند این وام‌ها با سود خیلی کم پرداخت شوند که یک فرصت خوبی برای جوانان جویای کار است تا از آن بهره ببرند.

وی تصریح کرد: ما در روستاها شاهد بیکاری جوانان زیادی هستیم که از این موضوعات نیز مطلع نمی‌شوند بنابراین باید اطلاع رسانی خوبی انجام شود تا آنها نیز بتوانند از این فرصت پیش آمده بهره ببرند.

آیت‌الله موسوی‌جزایری راهنمایی متقاضیان برای انتخاب یک طرح ازسوی مسئولان را یک ضرورت دانست و عنوان کرد: انجام این کارها بدون کمک و مشورت گرفتن از متخصصان امکان پذیر نیست که امیدواریم دست‌اندرکاران در این زمینه به وظایف خود عمل کنند تا جوانان عزیز یک طرح خوب را انتخاب و در آن مشغول به کار شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار