تصمیم‌گیری درباره تعویق برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش با کمیته ملی مقابله با کروناست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کمیته ملی مقابله با کرونا بر اساس شرایط کشور درباره چگونگی برگزاری آزمون‌های این سازمان تصمیم‌گیری می‌‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران خبرگزاری فارس با ثبت سوژه‌هایی در سامانه «فارس من» خواستار به تعویق انداختن زمان برگزاری آزمون سراسری شدند، مخاطبان همچنین درخواست تعویق زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی سال ۱۳۹۹ را نیز داشتند.

این کاربران نوشته‌اند که «با توجه به اوج گرفتن کرونا در کشور و افزایش تقریباً دو برابری فوتی‌ها و بستری‌ بیماران، با برگزاری امتحانات نهایی و آزمون‌های کنکور سراسری مخالف و نگران هستیم. همچنین چهار ساعت از مهمترین ساعت‌های زندگی و آینده‌ را با ماسک و دستکش و با استرس کنکور می‌گذرانیم بنابراین آزمون استاندار و خوبی نخواهد بود.

همه ما به مشکلات و هزینه‌های تعویق مجدد آگاهیم ولی وقتی المپیک با نیم میلیارد دلار ضرر به تعویق می‌افتد کره جنوبی و ژاپن که با روزانه حداکثر ۷۰ مبتلا و پکن با روزانه ۲۰ مبتلا کل مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل می‌کند و کشور استرالیا که در زمینه کرونا واقعا موفق عمل کرده، پذیرش دانشجویان غیربومی و بین‌المللی، چهارمین منبع بزرگ کسب درآمد خارجی برای استرالیا به ارزش ۳۸ میلیارد دلار استرالیا ۲۶ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار آمریکا محسوب می‌شود را لغو کرده پس ورودی بهمن دانشگاه در مقابل اینها واقعا چیزی نیست.

تجربه آنفولانزای اسپانیایی نشان داد که کشورهایی که دیرتر محدودیت‌ها را لغو کردند اقتصادشان زودتر احیا شد. کنکور ما می تواند مخرب‌تر باشد و این تصور که کرونا تا دو سال دیگر وجود دارد کاملا غیرعلمی هست و اگر درست باشد شما برای آخرین بار برای حسن نیت خودتان تعویق بیاندازید.»

در پیگیری‌ها فاطمه‌ زرین‌آمیزی مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به خبرنگار فارس گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌گفت: براساس شرایط کشور، کمیته ملی مقابله با کرونا درباره چگونگی برگزاری آزمون‌های این سازمان تصمیم‌گیری می‌‌کند.

وی افزود: اگر لازم باشد آزمون‌ها به تعویق بیفتد باید از سوی ستاد مقابله با کرونا به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار