تصویب آئین‌نامه حمایت از نخبگان در دانشگاه آزاد تا یک ماه آینده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تصویب آئین‌نامه حمایت از نخبگان در دانشگاه آزاد تا یک ماه آینده

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد از تصویب آئین‌نامه حمایت از نخبگان تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: بر اساس این آئین‌نامه رتبه‌های برتر زیر 500 کنکور و نخبگان بدون مدرک در دانشگاه آزاد جذب شده و مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر رنجبر در نشست خبری امروز که به مناسبت هفته پژوهش در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، با تاکید بر اینکه 22 تا 26 آذر ماه با عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است، افزود: این مراسم در دانشگاه آزاد در سه سطح واحدها، استان‌ها و ملی برگزار می‌شود بطوری که ستاد هفته پژوهش، علم و فناوری در واحدهای دانشگاه و همچنین در استان‌ها تشکیل می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در هفته پژوهش از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد در 7 روز آموزشی، تقدیر خواهد شد. در واقع این افراد در هر واحد دانشگاهی شناسایی و در سطح استان‌ها معرفی و تجلیل می‌شوند، ضمن اینکه اسامی این پژوهشگران برتر به منظور رقابت با سایر پژوهشگران سطح کشور به وزارت علوم ارسال شده است.

برگزاری گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه در 26 آذرماه

رنجبر همچنین تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها،‌ کارگاه‌ها،‌ سخنرانی‌های علمی و پژوهشی از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش در دانشگاه آزاد است، ضمن اینکه گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه 26 آذر در ساختمان مرکزی این دانشگاه تشکیل می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد با بیان اینکه 150 شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش محصولات خود را ارائه خواهند داد، گفت: در واقع همه واحدهای دانشگاه آزاد در این نمایشگاه حضور دارند و هر یک از این شرکت‌ها، حداکثر یک محصول کاربردی و تجاری‌سازی را ارائه خواهند کرد.

برپایی کارگاه‌هایی به منظور حل مشکلات شرکتهای دانش‌بنیان در 8 دانشگاه کشور

وی تاکید کرد: شعار دانشگاه آزاد در هفته پژوهش “پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری با زیربنای تولید و اشتغال” است، ضمن اینکه کارگاه‌های آموزشی نیز 20 آذر به منظور حل مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در 8 دانشگاه کشور برگزار خواهد شد که دانشگاه آزاد یکی از این 8 دانشگاه‌ است.

وی همچنین از تصمیم دانشگاه آزاد برای حمایت مالی از پژوهشگران برتر واحدهای مختلف این دانشگاه خبر داد و گفت: در واقع به این منظور مجوزهایی با اعطای کمک‌های مالی به واحدها داده شده است تا آن‌ها در طول سال بتوانند حمایت‌های مالی و معنوی خود را از نخبگان افزایش دهند و این تشویق‌ها در مقایسه با سال گذشته افزایش خواهد یافت.

ساماندهی پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد همچنین از ساماندهی پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: 5 مهر ماه امسال با مصوبه هیات امنای دانشگاه آزاد که تغییر ساختاری در معاونت‌های مختلف ایجاد شد، امور پژوهشی تحصیلات تکمیلی به عنوان یکی از واحدها در زیر مجموعه این معاونت قرار گرفت و بنا است پایان‌نامه‌های دوره‌های ارشد و دکتری این دانشگاه، به سمت حل مشکلات مردم پیش برود.

به گفته وی، بر اساس سیاست دانشگاه آزاد، پژوهشگران و دانشجویان دوره دکتری که بتوانند در پایان‌نامه‌های خود مشکلی از مردم را حل کنند، برای دفاع و فارغ التحصیلی نیاز نیست که مقاله‌ای در نشریه معتبر بین‌المللی داشته باشند. در واقع هدف ما این است که این دانشجویان بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند و آئین‌نامه این تصمیم نیز در حال تدوین است که به زودی آن را به واحدها ابلاغ خواهیم کرد.

واگذاری پروژه میدان نفتی کرنج از سوی وزارت نفت به دانشگاه آزاد

وی همچنین به قرارداد دانشگاه آزاد با وزارت نفت اشاره کرد و گفت: این دانشگاه یکی از 9 دانشگاه کشور است که قرارداد پژوهشی با وزارت نفت منعقد کرده و این قرارداد منجر به تشکیل انستیتو در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد شده است و بر اساس این قرارداد پروژه میدان نفتی کرنج به دانشگاه آزاد واگذار شده است.

رنجبر همچنین از برنامه دانشگاه آزاد برای کسب رتبه‌های زیر 500 کنکور در این دانشگاه خبر داد و گفت: آئین‌نامه جذب نخبگان در دانشگاه آزاد در حال تصویب است. با توجه به پتانسیل‌های قانونی موجود در کشور، امکان جذب نخبگان در دانشگاه وجود دارد و این نخبه‌ها زیر مجموعه باشگاه پژوهشگران جوان قرار خواهند گرفت و بسته‌های حمایتی به آن‌ها ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین دنبال این هستیم که نخبگان بدون مدرک را در دانشگاه به منظور راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک در مناطق مختلف جذب کنیم که این اقدام نیز با تصویب آئین‌نامه حمایت از نخبگان که تا یک ماه آینده تدوین می‌شود، در دانشگاه اجرایی خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار