تصویب آئین‌نامه لایحه اشتغال روستایی در کمیسیون اقتصادی مجلس

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تصویب آئین‌نامه لایحه اشتغال روستایی در کمیسیون اقتصادی مجلس

معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان داشت: در سالگرد ارائه لایحه دو فوریتی اشتغال روستایی به مجلس شورای اسلامی، آئین نامه اجرایی آن به تصویب کمیسیون اقتصادی رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل رضوی درباره بایدها و نبایدهای بودجه ۹۷ و نیز انتظارات و نیازهای مناطق محروم و روستایی از آن، ضمن تبریک به مناسبت تصویب آئین نامه‌های لایحه دو فوریتی اشتغال روستایی اظهار داشت: در سالگرد ارائه لایحه دو فوریتی (که به یک فوریتی تبدیل شد) امروز در مجلس شورای اسلامی آئین نامه‌هایش به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسید با آنکه در انتظار زمانی زودتر و کوتاه‌تر از این بودیم، اما بالاخره از هفته آینده ان‌شاءالله دست ما برای اجرا باز خواهد بود.

وی افزود: ضمن اینکه باید به اهمیت موضوع آموزش در ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم اذعان کرد، لازم به ذکر است که از هر پنج خانوار روستایی و عشایر یک تحصیلکرده دانشگاهی به چشم می‌خورد.

رضوی با اشاره به همایش روستاییان و عشایر که در پانزدهم مهر ماه سال جاری برگزار شد، گفت: از تعداد ۱۳۶۳ شرکت کننده در این همایش حدود ۷۰۰ نفر دارای مدارک ارشد و دکترا بودند.

معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری اذعان کرد: با توجه به اهمیت موضوع آموزش، به عقیده بنده باید انسان‌های آموزش دیده آماده به کار پرورش دهیم؛ چرا که صرف وجود منابع مالی موجب گسترش و پیشرفت هدفی نظیر ایجاد اشتغال در مناطق روستایی نخواهد شد.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با پر اهمیت خواندن مقوله تداوم رشد در روستاها خاطر نشان کرد: شعار ما در این زمینه آن ضرب‌المثل معروف است که می‌گوید تا نفروشیم نمی‌خریم؛ لذا باید آخر خط را ببینیم. بدین ترتیب لازم است که در این راستا قبل از آنکه به سراغ تولید برویم به شناسایی مصرف کنندگان و نیز محل مصرف بپردازیم.

رضوی، توسعه را امری مستمر و همه جانبه خواند و بار دیگر با تاکید بر مسئله آموزش به منابع انسانی اذعان کرد: در کشورمان مرکزی که بصورت محلی به آموزش روستاییان مشغول شود، وجود دارد و بزودی مراکز دیگری نیز با حمایت سرلشکر باقری اضافه خواهد شد. بدین ترتیب که فعالیت در این زمینه را از ۳ ماه قبل آغاز کرده‌ایم و طبق قانون باید همه روستاها در همه استان‌ها به چنین مراکزی مجهز شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار