تصویب قوانین جدید برای مدیر شدن در مدارس/ الزام 5 سال معلمی و 3 سال معاونت مدرسه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سطح مدیریت مدرسه به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده است که حتما از مسیرمعلمی و معاونت عبور می‌کند یعنی کسانی می‌توانند مدیر شوند که 5 سال سابقه معلمی و سه سال سابقه معاونت مدرسه را دارند.

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره جلسه اخیر این شورا، اظهار کرد: آیین‌نامه انتصاب مدیران در این جلسه مطرح شد که کلیات آن به تصویب رسید و موارد اصلاحی را اعضا پیشنهاد دادند.

وی ادامه داد: قرار شد دبیرخانه شورا، موارد اصلاحی را روی متن اعمال کند و برای اعضا ارسال شود؛ اعضا هم ظرف مدت 5 روز، نظراتشان را بفرستند و همان نظرات، مدنظر برای تصویب نهایی قرار می‌گیرد.

امانی طهرانی گفت: در این آیین‌نامه، گواهینامه صلاحیت مدیران، دوره‌های آموزش مدیریت آموزشگاهی و دوره‌های توانمندسازی حین مدیریت برای ارتقای سطح عملکرد مدیران پیش‌بینی شده است.

وی افزود: سازوکاری برای احراز شرایط مدیران از حیث شرایط عمومی، تخصصی و حرفه‌ای پیش‌بینی شده است. سطح مدیریت مدرسه به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده است که حتما از مسیرمعلمی و معاونت عبور می‌کند یعنی کسانی می‌توانند مدیر شوند که 5 سال سابقه معلمی و سه سال سابقه معاونت مدرسه را دارند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: ما پیگیری کردیم تا سازوکاری نظام‌مند برای اینکه مدیریت مدرسه یک انضباطی پیدا کند، ایجاد کنیم و افرادی که مدیر می‌شوند باید یا تحصیل در زمینه مدیریت در پرونده خود داشته باشند یا دوره‌هایی در ارتباط با مدیریت گذرانده باشند و در حین  کار نیز مورد ارزیابی قرار گیرند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار