تعاون، راهكاری مناسب برای حل مشكل اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تعاون، راهكاری مناسب برای حل مشكل اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان این‌که تعاون، راهكاری مناسب برای حل مشكل اشتغال دانشجويان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، گفت: ‌با ترويج فرهنگ تعاون در ميان این اقشار می‌توان مشکل اشتغال آن‌ها را حل کرد.

سيدنور محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: تعاون می‌تواند به عنوان راهی مناسب برای حل مشكل اشتغال دانشجویان باشد و به این قشر برای حل مشکل اشتغال کمک کند.

وی افزود: حوزه تعاون عملكرد مناسبی در برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها و ساير نهادها داشته است و امیدواریم در این زمینه شاهد فعال‌سازی مفاد تفاهم‌نامه‌های منعقده میان دو بخش باشیم.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: هدف از اجرای تفاهم‌نامه‌ها میان بخش دانشگاهی و تعاون، استفاده بهينه از پتانسيل‌ها، توانايی‌ها و امكانات آموزشی و پژوهشی هر دو مجموعه به منظور برقراری ارتباط پايا و سوق دادن پژوهش‌های دانشگاهيان به سمت تحقيقات كاربردی است.

محمدپور با بیان این‌که یکی دیگر از اهداف تفاهم‌نامه‌ها میان بخش دانشگاهی و تعاون، ترويج فرهنگ تعاون در ميان جامعه دانشگاهيان است، عنوان کرد:‌ هدايت و ساماندهی دانشجويان با تاكيد بر كارآفرينی در قالب شركت‌های تعاونی به ويژه شركت‌های تعاونی دانش بنيان از ديگر نكاتی است كه باید در اين تفاهم‌نامه‌ها به آن توجه شود.

وی ادامه داد: تسهيل در اجرای صحيح طرح كارورزی دانش آموختگان دانشگاه در تعاونی‌های فعال و همچنين برگزاری نشست‌های مشترك علمی بين اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی و دانشگاه از دیگر برنامه‌هایی است که باید در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گیرد.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها میان بخش دانشگاهی و حوزه تعاون، امكان بهره‌مندی طرفين تفاهم‌نامه از توانمندی‌ها، ظرفيت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و نيروی انسانی متخصص هر دو نهاد فراهم شود .

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار