تعاونی‌های اشتغال برای فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان اتاق تعاون ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه سعید قاضی مغربی- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) – اظهار کرد: بخش تعاون و دانشگاه آزاد هر دو به نحوی بخش خصوصی هستند و به طور مستقیم با مردم در ارتباطند. دانشگاه آزاد به عنوان یک بخش خصوصی موفق، خدمات ارزشمندی را به جامعه دانشجویی و جوان کشور ارائه کرده است.

وی ادامه داد: فرهنگ تعاون در قانون اساسی کشور به ویژه دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته و لذا انتظار داریم در حوزه آموزش این فرهنگ به نسل جوان و پویای دانشگاهی انتقال یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) با تاکید بر تاسیس شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان و همکاری در زمینه پژوهشی و علمی گفت: خوشبختانه بیش از ۴۰۰ نفر هیات علمی، هفت دانشکده و ۲۵ هزار نفر دانشجو داریم که پتانسیل بسیار خوبی برای همکاری است و اگر به طور هدفمند کار کنیم، پروژه‌های تحقیقاتی در مقاطع ارشد و دکترا با رویکرد بخش تعاون را می‌توانیم داشته باشیم.

قاضی مغربی تاکید کرد: به موجب این تفاهم‌نامه اتاقی در دانشگاه آزاد برای اتاق تعاون اختصاص خواهیم داد تا ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه تعامل با دانشجویان و اساتید برقرار شده و زمینه آشنایی با بخش تعاون در فارغ‌التحصیلان و دانشجویان به وجود آید.

بهمن عبداللهی – رئیس اتاق تعاون ایران- نیز در ادامه اظهار کرد: در بخش تعاون این نیاز را احساس کرده‌ایم که به جهت نزدیکی حوزه علم و عمل، باید کاری صورت دهیم. حوزه دانشگاه و تولید علم از حوزه اجرا فاصله گرفته است و با وجود ظرفیت‌های علمی مناسب در کشور بعضا معطوف به خارج و دانش خارج هستیم. لذا با تدوین این تفاهم‌نامه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های مهم در حوزه دانشگاه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بین ۸۰ تا ۸۵ درصد اقتصاد کشور دولتی است، گفت: از باقی مانده اقتصاد کشور که ۲۰ درصد است، سهم بخش تعاون رقمی در حدود ۸ درصد و مابقی متعلق به بخش خصوصی است. لذا به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد سهم اندکی داریم که لازم است ارتقا یابد.

به گفته عبداللهی در بخش تعاون بیش از ۱۱۰ رشته اعم از صنعت، کشاورزی، خدمات، بازرگانی، مسکن، اعتبار و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند.

وی در پایان گفت: ما به دنبال ترویج فرهنگ تعاون در دانشگاه آزاد هستیم و تمایل داریم با تشکیل تعاونی‌های کارآفرینی و تعاونی‌های فارغ‌التحصیلان به کاهش بیکاری کمک کنیم و الگوی موفقی از همکاری میان بخش اجرا و علم را ارائه دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار