تعاونی‌ها در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال روستایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تعاونی‌ها در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال روستایی

معاون وزیر تعاون، بهترین راهکار توسعه و اشتغال پایدار روستایی را جلب مشارکت مردم دانست و گفت‌: تعاونی‌ها در اولویت دریافت وام و تسهیلات اشتغال روستایی قرار دارند.

سید حمید کلانتری، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی وزارت تعاون از ابتدای امسال طرح روستا تعاون را با هدف فعال کردن تعاونی‌های کشور برای ارائه طرح‌های توسعه و اشتغال آفرینی و تاسیس تعاونی در روستاهایی که دارای مزیت نسبی هستند در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: به موجب این طرح در مرحله اول یک هزار تعاونی در یک‌هزار روستا ایجاد خواهد شد و با دستورالعمل مشترکی که با مشارکت سازمان برنامه و معاونت توسعه روستایی تهیه و توسط وزیر تعاون برای اجرا به استانداران ابلاغ شده است و بر اولویت تعاونی‌ها در پرداخت تسهیلات تاکید شده است.

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون در ادامه‌ با بیان این که با اجرای طرح روستا تعاون ظرفیت‌های گسترده تعاونی‌ها به کار گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال‌ حاضر تعاونی‌ها در گرایش های متعددی از قبیل دامداری و کشاورزی، مرغداری، زنبورداری، پرورش ماهی و میگو، صنایع دستی، گردشگری، IT و مشاغل خانگی فعالیت دارند و می‌توانند متناسب با هر روستا تاسیس تعاونی‌ها در این رسته‌ها را توسعه دهند.

به گفته کلانتری جلب مشارکت مردم یکی از راهکارهای توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری است و موجب رونق و آبادانی روستاها و کاهش مهاجرت ها می‌شود.

وی در پایان سخنان خود، اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های مربوط به فقر، تبعیض و بیکاری که امروز در برخی از روستاها شاهد هستیم ناشی از عدم توجه به سرمایه‌گذاری در روستاها و مناطق محروم بوده که منجر به پدیده “حاشیه نشینی” و خالی از سکنه شدن روستاها شده است. لذا امیدواریم با اجرای این طرح در غالب مشارکت مردمی و تشکیل تعاونی‌ها بر اساس مزیت‌های هر منطقه رونق اقتصادی و عمرانی آبادانی به روستاها باز گردد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار