تعداد زنان فارغ‌التحصیل و شاغل در کشور با یکدیگر متناسب نیست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برنامه پرابهام اشتغال گسترده

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اینکه تعداد زنان فارغ‌التحصیل و شاغل در کشور با یکدیگر متناسب نیست، بیان کرد: دولت باید با ایجاد شغل و اعتماد به زنان، دغدغه این قشر برای کسب درآمد را از بین ببرد.
سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد فارغ‌التحصیلان زن در دو دهه اخیر در کشور، گفت: تعداد زنان فارغ‌التحصیل و شاغل در کشور با یکدیگر متناسب نیست؛ اگرچه ممکن است برخی از زنان تحصیل کرده به دنبال کسب درآمد نباشند اما برای آنهایی که به دنبال اشتغال هستند باید تسهیلات مناسبی در نظر گرفته شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانوان می‌توانند در بخش خصوصی با کم‌ترین سرمایه کارآفرینی کنند اما تحقق این امر در پی اختصاص مشوق‌ها و تسهیلات ویژه است.
جلودارزاده بیان کرد: اگرچه زنان می‌توانند با تکیه بر توانایی و ظرفیت خود به دنبال اشتغالزایی باشند اما این موضوع ناقض وظیفه دولت در ایجاد شغل نیست؛ دولت باید با ایجاد شغل و اعتماد به زنان، دغدغه این قشر برای کسب درآمد را از بین ببرد؛ دولت باید از طریق ایجاد کسب و کارهای نوین به دنبال راهی برای به کارگیری زنان در اقتصاد باشد شرایط بازارها باید بازنگری شود تا از این طریق اشتغال پایدار برای زنان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه زنان تحصیلکرده باید خویش‌فرمایی را تجربه کنند تا از دانش خود بهره ببرند، تاکید کرد: زنان فارغ‌التحصیل می‌توانند با تشکیل بنگاه‌ها و شرکت‌های ارائه خدمات تخصصی و فنی در زمینه علوم انسانی از نظر اقتصادی مستقل شوند.
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: زنان روستایی می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های محلی و روستایی خود طرح‌هایی در زمینه اشتغال ارائه دهند و در اجرای این طرح‌ها از یک و نیم میلیارد دلاری که برای توسعه اشتغال روستایی در نظر گرفته شده استفاده کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار