تعداد زیاد کارجویان محصول انباشت بیکاران در سال‌های گذشته است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تعداد زیاد کارجویان محصول انباشت بیکاران در سال‌های گذشته است

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تعداد زیادی از کارجویان محصول انباشت بیکاران در سال‌های گذشته است و در وضعیت فعلی سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار متقاضی جدید کار به آن‌ها اضافه می‌شود.

سید نور محمدپور صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، با تاکید بر لزوم ایجاد پایداری در فرایند اشتغال اظهار کرد: رفع موانع سرمایه گذاری و فراهم کردن بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار از عوامل مهم در فراهم کردن شرایط اشتغال پایدار است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار به دنبال برگشت سرمایه و کسب سود مورد نظر است، گفت: اگر سرمایه گذار بستر مناسب را پیدا نکند ریسک نمی‌کند و به محلی امن برای سرمایه گذاری می‌رود.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اقدامات دولت در صیانت از فرصت‌های شغلی و رفع موانع تولید، بیان کرد: به همین دلیل کارگروه رفع موانع تولید، کار گروه رونق اقتصادی، کارگروه اشتعال و سرمایه و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تشکیل شدند.

محمدپور با بیان اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی نیز پروژه‌هایی باهدف توسعه اشتغال تعریف شده است، عنوان کرد: بخشی از پروژه‌‌ها در فرآیند اجرا قرار گرفتند و بخشی نیز منتظر تأمین اعتبار هستند.

محمد‌پور با بیان اینکه طبیعی است برای رسیدن به وضعیت مطلوب در امر اشتغال نیاز به زمان نیاز داریم، گفت: تعداد زیادی از کارجویان محصول انباشت بیکاران در سال‌های گذشته است و در وضعیت فعلی سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار متقاضی جدید کار به آن‌ها اضافه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید با یک کار مضاعف برای متقاضیان جدید اشتغال ایجاد شود و هم برای بخشی از کارجویان سالهای قبلی کاریابی کرد، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی فقط سرمایه گذاری نیست در اقتصاد مقاومتی به همه عواملی که سبب رونق اقتصادی و به دنبال آن بهبهود وضعیت اشتغال می‌شود توجه شده است.

محمد‌پور افزود: توجه به تولید، صادرات، تامین مواد اولیه، رفع قوانین دست و پاگیر، خرید و مصرف تولیدات داخلی و جلوگیری از قاچاق کالا از جمله مواردی هستند که در اقتصاد مقاومتی به آن‌ها توجه شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار