تعدیل ظرفیت رشته های پزشکی در کنکور ۱۴۰۱/ پذیرش کاردانی بومی با سوابق تحصیلی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاونت آموزشی وزارت بهداشت در بخشنامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ کرد: ظرفیت درخواستی خود برای کنکور سراسری ۱۴۰۱ را با رویکرد «تعدیل ظرفیت» نسبت به سال های گذشته اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در بخشنامه‌ای که از سوی دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت خطاب به معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، تهیه و تنظیم ظرفیت‌های پذیرش آزمون سراسری و پذیرش کاردانی بومی با سوابق تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ را انجام دهند.

در این بخشنامه آمده است: «نظر به ضرورت تهیه و تنظیم ظرفیت‌های پذیرش آزمون سراسری و پذیرش کاردانی بومی با سوابق تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱، دانشگاه‌ها ظرفیت‌های مورد نظر را به تفکیک مقطع تحصیلی، رشته، جنس پذیرش و دوره (روزانه و شهریه پرداز) در اسرع وقت تهیه کنند تا در موعد مقرر که به زودی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود، در سامانه رشته‌های آزمون سراسری ثبت شوند.»

در این بخشنامه به دو بخش آزمون سراسری و پذیرش کاردانی با سوابق تحصیلی اشاره شده است.

در بخش آزمون سراسری بر تنظیم ظرفیت پذیرش دانشجو آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ بر اساس مطالعات برآورد نیروی انسانی و با رویکرد تعدیل ظرفیت‌ها تاکید شده است.

آزمون سراسری

۱- در تنظیم ظرفیت پذیرش دانشجو آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ بر اساس مطالعات برآورد نیروی انسانی و همچنین تفاهم نامه‌های منعقد شده بین رؤسای کلان مناطق آمایشی و معاونت آموزشی وزارت بهداشت با رویکرد تعدیل ظرفیت‌ها (با توجه به ضریب خودکفایی) نسبت به سنوات گذشته عمل خواهد شد.

۲- در صورت درخواست ظرفیت پذیرش برای رشته‌های تحصیلی جدید، پیشنهاد می‌شود از هم اکنون دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی طبق روال شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، درخواست خود را به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

در بخش پذیرش کاردانی بومی با سوابق تحصیلی به موضوع اخذ تاییدیه از معاونت‌های بهداشت و توسعه و امکان جذب در مراکز بهداشتی و درمانی اشاره شده است.

پذیرش کاردانی بومی با سوابق تحصیلی

۱- از آنجائیکه جهت پذیرش کاردانی بومی بر اساس سوابق تحصیلی، تربیت هدفمند نیروی انسانی مدنظر است، ضروری است دانشگاه / دانشکده، در صورت دارا بودن مجوز شورای گسترش دانشگاه‌های ابتدا نسبت به اخذ تاییدیه از معاونت بهداشت و معاونت توسعه، مدیریت منابع وزارت بهداشت جهت فراهم آمدن امکان جذب کاردان بومی برای ردیف‌های بلاتصدی مراکز بهداشتی درمانی اقدام و سپس در سامانه آزمون سراسری سازمان سنجش، با توجه به مجوزهای موجود اعلام ظرفیت شود.

به گزارش مهر، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱، پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱، جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱، شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. ثبت نام برای شرکت در این دوره از آزمون سراسری از یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار