تعریف ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین مالی اشتغال زایی خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تعریف ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین مالی اشتغال زایی خوزستان

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: دولت برای بحث حمایت مالی از اشتغال زایی، طرح هایی در سراسر کشور تعریف کرده که سهم خوزستان بیش از دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی بحرینی مقدم شامگاه گذشته در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان خرمشهر که با حضور استاندار، نماینده مردم خرمشهر و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در سالن شهید دورقی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری طرح ها و بسته های متفاوتی توسط دولت پیگیری می شود و در این بین، بحثی که به طور جدی دنبال می شود بحث تامین مالی اشتغال زایی است.

وی افزود: در سراسر کشور و در رسته مختلف اعم اشتغال خانگی، اشتغال روستایی و عشایری این طرح اشتغال زایی دیده شده است که سهم خوزستان بیش از دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در رسته های متعدد اعم از روستایی و عشایری و مشاغل خانگی است.

بحرینی افزود: این رسته ها، مطالعه و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در سرمایه گذاری بسته به رسته تعریف شده در اختیار دبیرخانه های اشتغال قرار می گیرد تا در آن حوزه استفاده شوند.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان در ادامه میزان ناچیز اعتبارات دولتی را یادآرو شد و گفت: بودجه کشور به سمتی حرکت می کند که بیش از ۹۰ درصد آن را بودجه جاری تشکیل می دهد و بودجه عمرانی سال به سال کمتر دیده می شود که پیش بینی این است که در سال ۹۷ بودجه عمرانی کشور بازهم کاهش یابد.

بحرینی مقدم، بخش خصوصی را تنها راه برون رفت از این مشکلات با توجه به وضعیت بودجه کشور خواند و گفت: هیچ امیدی به بودجه دولتی نیست و تنها امید به بخش خصوصی وجود دارد که باید کمک کرد تمام موانع را از پیش روی بخش خصوصی برداشت و زیرساخت لازم را برای آن فراهم کرد.

وی ادامه داد: این تاکید در استان خوزستان وجود دارد که دولت به عنوان تسهیل گر کار در کنار بخش خصوصی حضور داشته باشد و بخش خصوصی خود مسیر اصلی را پیدا کند.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان، شنیدن مشکلات مدیران و بخش خصوصی و همفکری برای رفع مشکلات را هدف از حضور در شهرستان ها برای بررسی مشکلات اشتغال در شهرستان ها دانست و افزود: این اعتقاد وجود دارد که تصمیم سازی ها باید از شهرستان ها آغاز و به استان ختم شود و در این مسیر تلاش می شود تا از راهنمایی های بخش خصوصی نهایت استفاده را برد.

وی شرایط خرمشهر در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری را نسبت به برخی نقاط دیگر استان خوزستان بهتر دانست و اظهار کرد: آمار مشارکت اقتصادی در خرمشهر در سال گذشته۳۰.۲ درصد بوده که این میزان امسال به ۳۹.۷ رسید.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار