تعطیلی کارخانه تاسیسات دریایی ۱۶۰ کارگر خرمشهری را بیکار کرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تعطیلی کارخانه اندود بتن شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران یارد باعث بیکاری ۱۶۰ کارگر خرمشهری شد.

چند نفر از کارگران بیکار شده کارخانه اندود بتن تاسیسات دریایی یارد خرمشهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: کارخانه اندود بتن تاسیسات دریایی خرمشهر از حدود سه ماه پیش تعطیل شده است و هیات مدیره شرکت نیز کارگران شاغل را اخراج کرده است.

آنان اظهار داشتند: با توجه به فعالیت ۲۰ ساله کارخانه اندود بتن اکثر کارگران در سنین جوانی در این شرکت مشغول به کار شده اند و هر کدام در حال حاضر بین ۴۰ تا ۵۰ سال سن دارند که با این وضعیت شانس استخدام در دیگر واحدهای تولیدی و خدماتی در منطقه را ندارند.

به گزارش ایرنا کارگران بیکار شده کارخانه اندود بتن شعبه شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران همچنین با ارسال نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، ریاست قوه قضائیه و دفتر ریاست جمهوری خواستار پیگیری مشکل اشتغال خود شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: کارگران شاغل در کارخانه اندود بتن شعبه شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از سال ۱۳۷۸ تاکنون در سخت‌ترین شرایط کاری و تحمل مشقت فراوان از جمله سختی گرمای طاقت فرسای ۶۰ درجه هوا و گرد و خاک همچنین تحمل مشکلات زیست محیطی در کارخانه از قبیل میکس مواد شیمیایی (مواد انامل. پرایمر. پشم شیشه و میکس ماسه و سیمان) و تشعشع مواد سمی به صورت شبانه روزی انجام وظیفه کرده تا پروژه‌های نفتی پارس جنوبی به ثمر برسند.

در این نامه از هیات مدیره شرکت مذکور درخواست شده نسبت به تصمیم خود مبنی بر اخراج کارکنان خود تجدید نظر کند.

مدیر یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کارخانه اندود بتن تاسیسات دریایی یارد خرمشهر از بهمن ماه ۱۳۹۷ به دلیل نداشتن سفارش کار عملاً تعطیل شده است.

جعفر فرامرزی افزود: از زمان تعطیلی این کارخانه تا ۳۱ خرداد امسال پایه حقوق ۱۴۲ کارگر این کارخانه به حساب آنها واریز شده است.

وی افزود: شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در هر پروژه‌ای تعدادی از کارگران را به کار می‌گیرد و پس از پایان پروژه اقدام به تعدیل کارگران می‌کند اما به رغم تعطیلی این کارخانه پنج ماه به کارگران حقوق واریز شده است.

فرامرزی گفت: این کارخانه تا زمان گرفتن سفارش جدید (سفارش ساخت لوله های قطور) همچنان تعطیل است.

کارخانه اندود بتن تاسیسات دریایی خرمشهر واقع در سایت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی شعبه خرمشهر در زمان فعالیت روزانه ۱۰۰ لوله ۳۲ اینچ و ۱۸ اینچ تولید می‌کرد.

شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر از سال ۷۸ با ساخت سکوهای نفتی و گازی کار خود را آغاز کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار