تعهدات شهرداری اهواز در حوزه فضای سبز را اجرایی می کنیم

دسته ها: اخبار

صبح امروز مراسم روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با حضور استاندار خوزستان، خبیر معاون سیاسی استاندار خوزستان، سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، سید خلف موسوی شهردار اهواز ، سعادت نیا رییس شورای اسلامی شهر اهواز و جمعی دیگر از مسئولین شهری و استانی برگزار شد.

در این مراسم که به همت شهرداری اهواز و با همکاری شهروندان اهوازی صورت گرفت، شهردار اهواز به تشریح برنامه های اصلی شهرداری  در حوزه فضای سبز در سال 93 پرداخت.

تعهدات شهرداری اهواز در حوزه فضای سبز را اجرایی می کنیم تعهدات شهرداری اهواز در حوزه فضای سبز را اجرایی می کنیم تعهدات شهرداری اهواز در حوزه فضای سبز را اجرایی می کنیم تعهدات شهرداری اهواز در حوزه فضای سبز را اجرایی می کنیم تعهدات شهرداری اهواز در حوزه فضای سبز را اجرایی می کنیم تعهدات شهرداری اهواز در حوزه فضای سبز را اجرایی می کنیم تعهدات شهرداری اهواز در حوزه فضای سبز را اجرایی می کنیم تعهدات شهرداری اهواز در حوزه فضای سبز را اجرایی می کنیم تعهدات شهرداری اهواز در حوزه فضای سبز را اجرایی می کنیم تعهدات شهرداری اهواز در حوزه فضای سبز را اجرایی می کنیم تعهدات شهرداری اهواز در حوزه فضای سبز را اجرایی می کنیم تعهدات شهرداری اهواز در حوزه فضای سبز را اجرایی می کنیم
وی عنوان داشت: از لحاظ  توسعه کمی پارک‌های جدید و موضوعی در سطح کلانشهر اهواز احداث گردید که هم اکنون 221 پارک در سطح شهر داریم و در زمینه توسعه کیفی ، کاشت درختان و درختچه ها در سطح فضای سبز موجود و ایجاد طرح‌های حجمی در کلانشهر اهواز صورت گرفته است.

سید خلف موسوی ضمن تشریح برنامه های شهرداری اهواز در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار داشت:  توزیع رایگان حدود 10000 هزار درختچه گلدار در 21 نقطه از شهر اهواز، توزیع رایگان نهال در نهالستان و خزانه های مناطق، توزیع رایگان نهال در درب مصلای نماز جمعه، برگزاری مراسم نمادین درختکاری با همکاری انجمن‌های مردم نهاد و تشکل‌های محیط زیست در پارک ساحلی شرقی حدفاصل پل  هفتم تا پارک لاله از جمله برنامه های شهرداری در این ایام می باشد.

شهردار اهواز در ادامه افزود: ما در این مدت به یاری پروردگار و به همت و تدبیر استاندار محترم، کمربند فضای سبز را به متراژ 72 کیلومتر دور تا دور اهواز و عرض 1000 متر گسترش دادیم.

وی با بیان اینکه این گونه مراسمات در حوزه فضای سبز خوب، مهم و تاثیرگذار هستند، یادآور شد تمام تلاشمان در 3 سال گذشته این بود که تعهدات شهرداری اهواز را اجرایی  کنیم و امسال 350 هکتار و سال گذشته  700 هکتار از مساحتی که بعهده شهرداری اهواز است را اجرایی کردیم و امیدواریم که تا پایان سال 94  بتوانیم 1200 هکتار تعهد شهرداری اهواز را کامل انجام دهیم.

موسوی تصریح کرد:  مساحت فضای سبز شهر اهواز بدون احتساب کمربند سبز 1484 هکتار است و سرانه فضای سبز به ازای هر نفر 3/13 متر است که امیدواریم بتوانیم در زمان بسیار نزدیک به سرانه استاندارد هر نفر برسیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جهت استقبال از نوروز و میهمانان عزیز نوروزی 40 هکتار گلکاری در سطح کلانشهر اهواز صورت گرفته است.

اخبار