تعیین تکلیف استخدام ۳۰ هزار نفر از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی با طرح مجلس

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تعیین تکلیف استخدام ۳۰ هزار نفر از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی با طرح مجلس

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی طرح استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بعد از انتخابات ریاست جمهوری خبرداد و گفت: حدود ۳۰ هزار نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی از این طریق تعیین تکلیف می‌شوند.
قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تسریع در رسیدگی به مساله استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی با یک فوریت رسیدگی به طرحی در این خصوص را موافقت کردند، گفت: این طرح برای بحث و بررسی درخصوص کلیات و جزئیات آن به کمیسیون آموزش ارائه شده که نهایتا پس از طی مراحل قانونی به منظور تصمیم‌گیری نهایی به صحن علنی ارائه خواهد شد.
نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون حدود 30 هزار نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی وجود دارند که از این طریق تعیین تکلیف می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری انتخابات، بررسی و پیگیری طرح مذکور بعد از انتخابات در دستورکار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار خواهد گرفت.
وی با یادآوری اینکه در سال 91 قانونی مبنی بر خرید خدمات آموزشی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، افزود: بر این اساس برای افراد واجد شرایط آزمون برگزار شد که طی آن بیشتر افراد مورد نیاز قبول شدند اما در این قانون نام نهضت سوادآموزی ذکر نشده بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بعد از اجرای قانون مذکور، مجددا قانون خرید خدمات آموزشی و نیروهای پیش دبستانی اجرایی شد که طی آن حدود 20 هزار نفر دیگر جذب شدند و متاسفانه در این میان 10 هزار نفر از مرحله جذب جاماندند؛ باید گفت که استان‌های شمالی مانند مازندران و گیلان از جمله استان‌هایی هستند که کمترین سهمیه را دریافت کردند.
عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به شرایط کنونی و عدم ذکر نام نهضت سوادآموزی در قوانین قبلی، طرح فعلی زمینه انتفاع عده بیشتری را از قانون فراهم می‌کند./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار