تعیین تکلیف تمام نیروهای حق التدریس، پیش دبستانی‌ و نهضتی در مصوبه جدید کمیسیون آموزش مجلس

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تعیین تکلیف تمام نیروهای حق التدریس، پیش دبستانی‌ و نهضتی در مصوبه جدید کمیسیون آموزش مجلس

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید این کمیسیون در مصوبه جدید خود تمام نیروهای حق التدریس، پیش دبستانی‌ و نهضتی و حتی جاماندگان را تعیین تکلیف کرده است.

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری مصوبه هفته گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که چندین بار در صحن علنی رد و مورد بازنگری کمیسیون آموزش قرار گرفته است، گفت: فشار به نمایندگان برای تصویب یا عدم تصویب این طرح نتیجه‌ای عکس خواهد داد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون بررسی‌های کارشناسانه خود را در قبال این طرح در نشست‌های تخصصی با مسئولان آموزش و پرورش، مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی ترتیب داده است، ادامه داد: نتیجه این بررسی‌ها اعمال آخرین تغییرات در طرح مذکور است که آماده ورود به صحن علنی مجلس شده و در نهایت نمایندگان باید در فضایی به دور از هیاهو و جنجال نظر کارشناسی در قبال آن دهند.

وی افزود: مشمولان قانون باید صبر پیشه کنند تا طرح پس از تعطیلات دو هفته‌‎ای در صحن علنی مجلس مطرح شود و امیدواریم مشمولان طرح نیز پس از بررسی مجلس به خواسته خود برسند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در تغییرات جدید کمیسیون برای تمام مشمولان از جمله حق التدریسی‌ها، پیش دبستانی‌ها، جاماندگان و همچنین آموزشیاران نهضت سوادآموزی توجه کرده است و تکلیف همه این افراد در طرح مشخص شده است.

به گزارش خانه ملت، در آخرین تغییرات طرح تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشمولان طرح به دو دسته تقسیم شدند؛ دسته نخست حق التدریسی‌ها، پیش دبستانی‌ها، جاماندگان و مشمولان تبصره 17 قانون مصوبه سال 94 می‌شوند و دسته دوم آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشمول مصوبه سال 95 مجلس هستند. برای گروه اول مصوب شد که با آموزش و آزمون پس از آموزش از همان متون آموزش داده شده از سال دوم برنامه تا انتهای قانون برنامه ششم مشمولان طرح، جذب و مشغول به کار شوند و برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز مصوب شد این افراد به شکل تجمیعی (بالای دو نفر) و مستمر(مشغول به کار از سال 92) با آزمون داخلی همانند دسته اول از سال دوم برنامه تا انتهای برنامه ششم مشغول به کار شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار