تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو به دانشگاه ها واگذار می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو به دانشگاه ها واگذار می شود

معاون آموزشی وزارت علوم از بررسی یک طرح جدید خبر داد که به موجب آن تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو به دانشگاه‌ها واگذار می شود.

مجتبی شریعی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سیاست وزارت علوم مبنی بر تفویض اختیار به دانشگاه‌ها گفت: بحث تفویض اختیار به صورت تدریجی در حال انجام است.

وی ادامه داد: از سه سال گذشته که بحث تفویض اختیار را شروع کردیم، بحث برنامه‌ریزی درسی و تدوین برنامه‌ها، پذیرش دانشجوی خارجی و تعاملات با مراکز پژوهشی نیز به همین صورت، به دانشگاه‌ها واگذار شد و متناسب با جایگاه دانشگاه‌ها در نظام سطح بندی، مرتب افزایش می‌یابد.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: یک طرح جدید نیز در دست بررسی است که در پرتو آن بتوانیم تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌هایی هم که امسال در حال انجام است سیاست حذف فاز اول کنکور است همین حذف فاز اول کنکور نیز در راستای تفویض اختیار به دانشگاه‌ها صورت گرفت.

شریعتی نیاسر یادآور شد: همین که از سال آینده رشته محل‌ها با تکیه بر سوابق تحصیلی کاملاً جدا شده و دیگر کنکور مطرح نیست این یعنی اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند در این رشته محل‌ها با تکیه بر سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو کنند و این سیاست همچنان ادامه دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار