تغییرات جدید در فید خبری فیسبوک

دسته ها: اخبار

فیسبوک مدتهاست که پروژه Smart News Feed یا همان فید خبری هوشمند را آغاز کرده و در حال انجام آزمایشات متعددی بر روی کاربران خود بصورت نامحسوس می باشد. در اینجا جدید ترین آزمایش این شرکت که هم اکنون بر روی کاربران در حال اجراست را بررسی میکنیم و پیشینه این آزمایشات را هم مرور خواهیم کرد. 

جدید ترین پروژه فیسبوک در واقع یک آزمایش ساده است. فیسبوک اعلام کرده که از محتوای موضوعی اخباری که هر فرد به اشتراک میگذارد بصورت لحظه ای و با استفاده از الگوریتم های هوشمند باخبر میشود و بیشتر به طبقه بندی جذابیت اخبار علاقه مند است. لذا در آخرین اقدامش، این شرکت هم اکنون مدت زمانی را که شما صرف خواندن انواع موضوعات خبری میکنید را اندازه گیری مینماید تا بفهمد شما به چه موضوعاتی بیشتر علاقه مندید. بطور حتم اطلاعات آماری که فیسبوک در حال جمع آوری آنهاست برای شرکت های آماری و شرکت های تبلیغاتی ارزش بسیاری خواهد داشت. باید صبر کرد و دید که هدف فیسبوک از جمع آوری این اطلاعات چیست. 

اما در کل چه فاکتور هایی در تعیین و تشخیص بهترین خبر ها برای فید شما اهمیت دارند؟ فیسبوک از کجا میفهمد که شما به چه خبر هایی بیشتر علاقه مندید؟ یکی از فاکتور هایی که فیسبوک از ابتدا به آنها اشاره کرده بود آنالیز های آماری دقیق است. در واقع فیسبوک آمار هر صفحه ای را که شما مشاهده میکنید جمع آوری میکند. حتی لینک هایی که در خارج فیسبوک به آنها مراجعه میکنید و محتوای آنها. فیسبوک همچنین بر اساس اینکه با هر یک از دوستان خود چگونه رابطه ای دارید واکنشی متفاوت را از خود نشان میدهد. مجموع این فعالیت ها در تشکیل فید خبری شما تاثیر دارند.

آنچه فیسبوک در هفته اخیر و به تازگی از آن خبر داد نشان از دقت بالای طراحان این شرکت دارد. همانطور که میدانید طراحی سایت فیسبوک به تازگی شباهت زیادی به نتایج جستجوی گوگل پیدا کرده. هر مطلب یا استاتوس مشابه یک کارت بزرگ در فید خبری شما به شما نمایش میدهد و گویا این ویژگی اطلاعات ویژه ای به فیسبوک از شما ارائه میکند. این پروسه جمع آوری اطلاعات که (کلیک و بین) نام دارد به هر خبر بر اساس محتوا و ارزش کاربری که آن را منتشر کرده یک امتیاز اختصاص میدهد و سپس آن را به شما نمایش میدهد اما این سیستم جدید نمایش خبر در ساختار خود به گونه ای طراحی شده که کلیه حرکت های موس شما بر روی خبر ها، اینکه در کجای فید توقف میکنید و یا اینکه کدام تصاویر را نمایش میدهید را بصورت دقیق به فیسبوک اطلاع میدهد و در ساخت فید خبری شما موثر است.

 

اخبار