تغییرات طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس؛ جذب پلکانی نیروها با پیش‌بینی بار مالی در بودجه سنواتی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

تغییرات طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس؛ جذب پلکانی نیروها با پیش‌بینی بار مالی در بودجه سنواتی

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید بر اساس آخرین تغییرات طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس، شرایط جدیدی برای جذب نیروها تعریف شده است.

محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس، عنوان کرد: این طرح با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در کمیته مورد بررسی قرار گرفته و مقرر است نهایتا تا هفته آینده بار دیگر در کمیسیون آموزش و پرورش مطرح شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراضات و تجمعات معلمان حق التدریس و اعتراض نسبت به وضعیت بلاتکلیف خود، عنوان کرد: در این رابطه نشست‌های تخصصی برگزار و نتیجه این شد که طرح یکی از اعضای کمیسیون مبنای کار کمیته قرار گیرد و طرح پیشنهادی به کمیسیون ارائه شود.

وی با بیان اینکه هدف کمیته این است که طرحی به کمیسیون بیاید که همگان بر آن وفاق داشته باشند، افزود: طرح مذکور مشکل اصلی حق التدریس‌ها را حل خواهد کرد و به هیچ عنوان بار مالی نیز ندارد.

ابطحی یادآور شد: یکی دیگر از نکات مهمی که در این طرح بر آن تأکید شده جذب پلکانی نیروهای حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی است که البته تمامی این موارد بسته به نظر نهایی کمیسیون دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: با طرح جذب پلکانی نیروهای حق التدریسی در بودجه‌های سنواتی نیز لحاظ می‌شود و قطعا اجرای هرچه سریع‌تر این طرح به نفع آموزش و پرورش است چراکه این دستگاه با کمبود 130 هزار معلم مواجه است که این کسری را می‌توان از طریق فرهنگیان جبران کرد نه راه‌های دیگر و فقط با جذب این نیروها می‌توان این کسری را جبران کرد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار