تغییر جدید سهمیه ایثارگران فعلا در دستور کار مجلس نیست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تغییر جدید سهمیه ایثارگران فعلا در دستور کار مجلس نیست

زاهدی از بررسی سهم ایثارگران در کمیسیون آموزش و بررسی این موضوع خبر داد.
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بررسی تراز نمره و سهمیه داوطلبان می‌پردازد/ جمع‌بندی کمیسیون آموزش و تحقیقات به صحن علنی مجلس می‌رودمحمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تغییر سهمیه ایثارگران کنکور کارشناسی ارشد گفت: طرحی را تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه سهمیه ایثارگران کنکور آزاد ارائه دادند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح در کمیسیون بررسی شده است، اظهار کرد: طی 7 جلسه درباره سهمیه داوطلبان کنکور بحث کرده‌ایم و موضوع در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نتیجه بررسی‌ها به صحن علنی مجلس وارد می‌شود، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع را مورد بررسی قرار داده است و به زودی نتیجه را به صحن علنی مجلس وارد خواهد کرد تا بررسی‌های نهایی بر روی آن انجام گیرد و قانون جدیدی به تصویب برسد.

زاهدی با تاکید بر اینکه در کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره کم شدن سهمیه‌ها صحبت نکرده‌ایم، اظهار کرد: سهمیه‌ها به همان میزانی که بوده است باقی خواهد ماند و در کمیسیون بحث کم شدن سهمیه‌ها مطرح نبوده است.

تصمیم گیری درباره تراز نمره داوطلبان کنکور در مجلس

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه که ما بر روی آن تاکید کرده‌ایم بحث تراز نمره و نه سهمیه‌های دانشگاهی است.

وی با اشاره به ترازهای داوطلبانه کنکور یادآور شد: آنچه برای ما مهم است و بر روی آن بحث کرده‌ایم تراز 70 درصد است که قرار است این تراز نمره به 80 درصد افزایش پیدا کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار