تغییر زمان برگزاری آزمون علوم پایه پیش‌کارورزی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تغییر زمان برگزاری آزمون علوم پایه پیش‌کارورزی

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت از تغییر زمان ثبت‌نام آزمون علوم پایه پیش‌کارورزی دانشجویان پزشکی خبر داد و گفت: این آزمون که قرار بود پنجم اسفندماه 95 برگزار شود با دو هفته تاخیر 19 اسفند برگزار خواهد شد.
محمد حسین پورکاظمی رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در گفت و گو با ایسنا در خصوص برگزاری آزمون علوم پایه پیش‌کارورزی گفت: این آزمون پیش از این قرار بود در تاریخ 5 اسفند ماه برگزار شود که به دلیل درخواست دانشجویان با دو هفته تاخیر برگزار خواهد شد.
وی افزود: آزمون علوم پایه پیش‌کارورزی دانشجویان پزشکی در رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی 19 اسفندماه 95 به طور سراسری برگزار می‌شود. همه دانشجویان رشته‌های پزشکی که دروس علوم پایه خود را تمام کرده باشند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
پورکاظمی در ادامه تصریح کرد: ثبت‌نام آزمون علوم‌پایه پیش‌کارورزی از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز شده و هر دانشگاه اقدام به ثبت نام از دانشجویان خود می‌کند.
وی همچنین تاکید کرد: سئوالات آزمون علوم پایه پیش‌کارورزی توسط مناطق آمایشی طراحی می‌شود و علاوه بر آن 50 سوال نیز از طریق خود مرکز در وزارت بهداشت به منظور تراز کردن و هم‌سنگ کردن امتحانات طراحی خواهد شد.
رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: نتایج نهایی آزمون علوم پایه پیش‌کارورزی تا قبل از پایان سال جاری یعنی در تاریخ‌های 22 و 23 اسفندماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانیwww.sanjeshp.ir اعلام می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار