تفاهم‌نامه کمیته امداد و بسیج برای ایجاد 56 هزار شغل

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس کمیته امداد امام خمینی رسید،‌ 56 هزار شغل با کمک این دو نهاد انقلابی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، تفاهم‌نامه جامع بین سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی و سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی و سرهنگ پاسدار حمید اله بداشتی جانشین سازمان بسیج سازندگی در موضوعات توانمند سازی اقتصادی با رویکرد جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی، نهضت کمک مومنانه، ترویج سنت های حسنه اسلامی، مشارکت های مردمی، بهداشت و درمان، حوادث و بحران ها و امور دانش بنیان همکاری مشترک در طرح «ایران همدل» و «ایران مهربان» صورت گرفت.

در طرح پویش «ایران مهربان» تعداد 73،763 نفر حامی بسیجی و در طرح «ایران همدل» (اطعام مهدوی) تعداد 502،912 بسته معیشتی تهیه و توزیع 2،458،375 غذای گرم توزیع، که در مجموع به ارزش حدود 1،725 میلیارد ریال انجام گردید. همچنین در شیوه نامه ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد و محرومین در سال 99 بصورت آزمایشی در 17 استان اجرا شد؛ که در ایجاد راه اندازی طرح های اشتغال 5،949 طرح، 6،970 آموزش کسب و کار، 589 کاریابی برای مددجویان مستعد، 2 کانون خیرین، 116 مرکز نیکوکاری، 35 طرح دانش بنیان، 313 طرح راهبری شغلی، 146 طرح بازاریابی و فروش، 414 طرح بهسازی فضای کسب و کار و 846 جهادگر به انجام رسید؛ که در مجموع حدود 2 میلیون و 600 هزار تومان اعتبار جذب شد.

همچنین امروز در سطح کشور و 32 استان با هدف ایجاد 56 هزار فرصت شغلی و اختصاص 25 هزار میلیارد ریال در 10 عنوان برنامه در قالب الگوی امداد، تفاهم نامه ای فی ما بین سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد گردید.

سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه بررسی پیشرفت اجرایی تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در انتخابات ۲۸ خرداد و خلق حماسه ملت ایران، لبیک به رهبر انقلاب بود.

وی با بیان این که مردم انتظار دارند مشکلاتشان حل شود، ادامه داد: حتی کسانی که در انتخابات شرکت نکردند امروز امیدوار هستند. اگر مسائل مردم حل نشود چطور می توانیم ادعا کنیم که نظام اسلامی تحقق پیدا کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بدون تحقق مردم سالاری اسلامی حل مشکلات مردم امکان ندارد. مردمی که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند باید در این نظام اسلامی در صدر رسیدگی قرار داشته باشند.

سردار سلیمانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کمک به نیازمندان، خاطرنشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب دعوت کردند و همچنین سایر نهادها این کار را کردند، اتفاقات زیبایی رقم خورد. کار تمام نشده است و کار را باید ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: مقام عظم رهبری فرمودند بسیج پاره تن مردم است و هیچ گاه مسائل مردم را فراموش نکند. پایگاه های بسیج ورود پیدا کنند تا حامی یابی تکمیل شود. در بحث اشتغال که مسئله ای جدی است دولت به تنهایی نمی تواند آن را حل کند و بخشی از آن باید مردم پایه باشد و سایر نهادها هم مشارکت کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که با توافق نامه ای که امروز امضا خواهد شد همه استان ها را فعال خواهیم کرد، تصریح کرد: اشتغال، تولید مسکن، محرومیت زدایی، حاشیه نشینی و غیره در آینده اهمیت دارد. بسیج ظرفیت های خوبی دارد. ماموریت ها را بطور جدی در آینده با محور قرار دادن جوانان پیگیری می کنیم.

سید مرتضی بختیاری صبح امروز در جلسه بررسی پیشرفت اجرایی تفاهم نامه همکاری فی ما بین سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: مردم با حضور پای صندوق‌های رای به رهبر انقلاب لبیک گفتند. انشاءالله آنچه انتظار مردم و بخصوص طبقات محروم است را بتوانند تحقق بخشند.

وی گفت: خدماتی که عزیزان بسیجی، خیریه ها، گروه‌های جهادی و … در شرایط سختی که تکانه‌های اقتصادی، مشکلات بسیاری بوجود آورده بود انجام دادند، بسیار ارزشمند بود. در طول ۴۲ سال انقلاب چنین مشکلاتی وجود نداشته است و این نشان می‌دهد با همکاری و همدلی می‌توانیم از سخت‌ترین شرایط عبور کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تحریم‌های ظالمانه باعث شده است که ما امروز بتوانیم در سطح داخل و منطقه تصمیم سازی کنیم. جبهه مقاومت تصمیم سازی می‌کند و این به برکت استقامت مردم است.

بختیاری تاکید کرد: با هماهنگی با یکدیگر می‌توانیم گره‌هایی از مشکلات مردم باز کنیم. حرکت‌های خود جوش مردم و پایگاه‌های بسیج قدرت خاموشی است که امروز دارد خود را نشان می‌دهد.

رئیس کمیته امداد افزود: اتفاق مبارکی که در ماه مبارک رمضان افتاد تنها برای مددجویان کمیته امداد نبود، بلکه برای تمام نیازمندان بود. انشاءالله از شرایط سخت عبور خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از سردار سلیمانی تقدیر و تشکر می‌کنم. از تمام کسانی که در کمک به نیازمندان ما را یاری کردند، تشکر می‌کنم. این تفاهمنامه که در ۹ استان اجرایی شد بسیار ارزشمند بود. وقتی ما در کنار هم قرار بگیریم خیلی از سختی‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار