تقسیم‌بندی نیروهای حق التدریس و نهضتی به دو گروه؛ راهکار کمیسیون آموزش برای تبدیل طرح تعیین تکلیف به قانون

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

تقسیم‌بندی نیروهای حق التدریس و نهضتی به دو گروه؛ راهکار کمیسیون آموزش برای تبدیل طرح تعیین تکلیف به قانون

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، راهکار این کمیسیون برای تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و نهضتی را تقسیم‌بندی آنها به دو گروه اعلام کرد.

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست عصر روز گذشته(سه‌شنبه 12 تیرماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، عنوان کرد: در این نشست، طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که چندین مرتبه به صحن علنی مجلس آمده و به کمیسیون ارجاع شده مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا تغییرات مهم و برجسته‌ای در طرح اعمال و برای ارجاع به صحن آماده شد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی درباره تغییرات جدید اعمال شده در این طرح، توضیح داد: با نظر اعضای کمیسیون مشمولان این طرح به دو دسته تقسیم شدند؛ دسته نخست حق التدریسی‌ها، پیش دبستانی‌ها، جاماندگان و مشمولان تبصره 17 قانون مصوبه سال 94 می‌شوند و دسته دوم آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشمول مصوبه سال 95 مجلس هستند.

وی ادامه داد: برای گروه اول مصوب شد که با آموزش و آزمون پس از آموزش از همان متون آموزش داده شده از سال دوم برنامه تا انتهای قانون برنامه ششم مشمولان طرح، جذب و مشغول به کار شوند.

بیرانوندی یادآور شد: برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز مصوب شد این افراد به شکل تجمیعی (بالای دو نفر) و مستمر(مشغول به کار از سال 92) با آزمون داخلی همانند دسته اول از سال دوم برنامه تا انتهای برنامه ششم مشغول به کار شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مصوبه در کمیسیون رأی آورد و روی آن اجماع شد از آماده شدن طرح مذکور برای ورود به صحن علنی و تعیین تکلیف وضعیت نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبر داد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار