تقویت تربیت نیروی انسانی در حوزه مشاوره/ تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی به ما ابلاغ نشده است

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

تقویت تربیت نیروی انسانی در حوزه مشاوره/ تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی به ما ابلاغ نشده است

خنیفر با اشاره به کمبود نیروی مشاوره در مدارس کشور از تقویت آموزش‌ها و جذب نیرو برای این پست خبر داد.
حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأمین نیروی انسانی در حوزه مشاوره از طریق این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان طی سال‌های اخیر به صورت تقلیلی فعالیت خود را دنبال کرده است، در حوزه تربیت مشاور غفلت داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به 40 هزار دانشجوی جدید و تکمیل ظرفیت باید بخش مشاوره را تقویت کنیم که برای تحقق این هدف اقدامات قابل توجهی برای کیفیت‌بخشی در حوزه آموزش‌ها در نظر گرفتیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: اگر ردیف استخدامی لازم به ما داده شود، بخش قابل توجهی از آن را به جذب مشاور اختصاص می‌دهیم تا از بین فارغ‌التحصیلان این رشته تحصیلی هم برای تدریس دروس روانشناسی هم به عنوان مشاور در مدراس از این افراد بهره بگیریم.

خنیفر از به کارگیری اساتید مشاوره با مدرک دکتری برای مراکز مشاوره محل تدریس خبر داد و گفت: این کار نیاز به ساماندهی دارد که البته برنامه آن در حال نگارش است.

وی درباره سهم رشته مشاوره در تکمیل ظرفیت دانشگاه، اظهار کرد: تکمیل ظرفیت متناسب با اعلام نیاز استان‌ها انجام شده است و بر همین اساس در 16 رشته دانشگاه اعلام نیاز داشتیم و در شرایط فعلی استان‌ها همچنان در حال احصاء نیازها هستند تا به ما اعلام کنند و با توجه به فضای آموزشی موجود و نیاز مشخص شده ظرفیت به آنها داده می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بیشترین کمبود نیرو را در حوزه ابتدایی، مشاوره و تربیت بدنی داریم، گفت: سعی داریم تا در حوزه آموزش ابتدایی و مشاوره، آموزش‌های غنی و نیروی انسانی کافی را داشته باشیم.

امکان جذب 10 هزار مهارت آموز جدید
خنیفر درباره تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه مهارت آموزان ماده 28 نیاز به بیتوته ندارند، امکان تکمیل ظرفیت داریم اما درباره پذیرش دوره‌های 4 ساله که به صورت شبانه‌روزی است، بیش از ظرفیت اعلام شده امکان پذیرش نداریم.

وی تصریح کرد: درباره تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی هنوز ابلاغی به ما نشده است اما ظرفیت داریم تا 10 هزار مهارت آموز جدید را هم جذب کنیم.

اخبار آموزش و پرورش اخبار