تقویم آزمون‌های علوم پزشکی سال 96 اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تقویم آزمون‌های علوم پزشکی سال 96 اعلام شد

داوطلبان آزمون‌های علوم پزشکی امسال نیز به روال هرساله با استفاده ار تعطیلات نوروزی خود را برای آزمون‌های مهمی آماده می‌کنند، ثبت نام برای شرکت در این آزمون‌ها حدودا از نیمه‌ اردیبهشت 96 آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام مرکز سنجش و آموزش پزشکی جزئیات برگزاری آزمون های مهم سال 96 شامل آزمون دستیاری، فلوشیپ، دکتری داروسازی، کارشناسی ارشد پزشکی و دستیاری دندان پزشکی که زیر نظر وزارت بهداشت برگزار می شود به شرح زیر است:

آزمون دستیاری

چهل و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی و دستیار تخصصی پزشک خانواده 14 اردیبهشت 96 برگزار ‌می‌شود.

براساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این آزمون داوطلبان رشته دستیار تخصصی پزشک خانواده نیز می‌توانند شرکت کنند به طوری که علاوه بر رشته پزشک خانواده سایر رشته‌های تخصصی را نیز بتوانند انتخاب نمایند.

همچنین در این آزمون آن دسته از داوطلبان که علاقه‌مند به شرکت در رشته پزشک خانواده هستند می‌توانند از امتیاز ترجیحی مربوط به این رشته نیز استفاده کنند.

آزمون فلوشیپ

آزمون دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که مرحله کتبی این آزمون 21 تا 25 اردیبهشت 96 در یک مکان در هر دانشگاه علوم پزشکی و راس ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

همچنین آزمون شفاهی کلیه رشته‌ها از تاریخ 23 اردیبهشت تا 25 و شروع دوره به جهت افراد پذیرفته شده از تاریخ 1 مهر 96 خواهد بود.

طبق مصوبات هفتاد و پنجمین نشست شورای اموزش پزشکی و تخصصی شرکت کنندگان آزمون‌های پذیرش دوره‌های تکمیلی تخصصی در هر مرحله از آزمون‌های کتبی و شفاهی جهت ورود به فرایند پذیرش دستیار ملزم به کسب حداقل 60 درصد از نمره کل هر مرحله ازمون هستد.

نتیجه نهایی آزمون فلوشیپ از طریق دانشگاه محل اموزش اعلام می‌شود.

آزمون دکتری داروسازی

براساس پیشنهاد معاونت آموزشی و تصویب شورای سنجش تحصیلات تکمیلی، مرحله اول آزمون (کتبی) به صورت متمرکز بدون تغییر در دروس ضرایب همانند آزمون سال96 توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرحله دوم آزمون (مصاحبه) توسط مناطق آمایشی (دانشگاه‌ها) برگزار می‌شود.

همچنین طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، سهم آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش داوطلبان، هر کدام 50 درصد خواهد بود.

ثبت نام آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) 20 تا 30 بهمن ماه 95 انجام شده و تاریخ این آزمون 4 خرداد ماه 1396 است.

آزمون کارشناسی ارشد پزشکی

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال 96 وزارت بهداشت از تاریخ 1 اسفند تا 15 اسفند برگزارمی‌شود .

دفترچه راهنمای ثبت نام قبل از شروع ثبت نام در بهمن ماه منتشر شده است و زمان برگزاری این آزمون نیز 22 و 23 تیر سال 96 است.

آزمون دستیاری دندانپزشکی

ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی در اسفند ماه 96 به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می‌شود.

ثبت نام این آزمون در سال 96 پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد که زمان بندی دقیق آن طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی معاقبا اعلام می‌شود.

بنا به اعلام مرکز سنجش اموزش پزشکی منابع آزمون سی و یکمین دورهی آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی 96 عیناً مشابه منابع آزمون سال گذشته خواهد بود.

آزمون MHLE

آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت MHLE که در سال 96، 5 بار برگزار خواهد شد.

شرکت در این آزمون برای همه افراد آزاد است و همچنین آن دسته از دانشجویانی که موفق به کسب مدرک زبان نشده‌اند و تمایل دارند در ازمون دستیاری پزشکی شرکت کنند می‌توانند برای کسب مدرک زبا ن در آزمون MHLE شرکت کنند.

آزمون MHLE در سال 96 در تاریخ‌های 31 فروردین، 13مهر، 25 آبان، 7دی و 15 بهمن برگزار خواهد شد.

سایر آزمون‌ها ی وزارت بهداشت

همچنین در سال 96 آزمون دکترای تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و دارو سازی ((ph.d در 4 خرداد، پذیرش دستیاری دندانپزشکی در 22 تیر، پیش‌کارورزی و علوم پایه در 22 شهریور و ارتقای دستیاران دندانپزشکی در 6 شهریور، سی و پنجمین دوره پذیرش دستیار فوق تخصصی بالینی پزشکی در 12 بهمن و آزمون پیش کارورزی و علوم پایه 3 اسفند برگزار می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار