تقویم ارائه وامهای دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی منتشر شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جدول زمانبندی پرداخت تسهیلات نیمسال دوم تحصیلی ۹۶-۹۵ را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، معاونت تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تقویم تسهیلات رفاهی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۶-۹۵ را برای ثبت اطلاعات متقاضیان و ارسال به موقع لیست وام ها به صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد.
در این بخشنامه آمده است: با توجه به اینکه اعتبارت صندوق رفاه در بودجه سنواتی روند کاهشی داشته و در سال گذشته ردیف وام شهریه اعتباری به صندوق رفاه تخصیص داده نشده است با توجه به محدودیت اعتبارت صندوق رفاه ترتیبی اتخاذ شود تا در راستای اجرای وظایف قانونی صندوق رفاه حتی المقدور اعتبارت ابلاغ شده در اختیار دانشجویان مستعد و کم بضاعت قرار گیرد.
جدول زمانبندی پرداخت تسهیلات نیمسال دوم ۹۶-۹۵
ردیف نوع وام تاریخ فعال شدن سامانه (ثبت تقاضای وام) تاریخ بسته شدن سامانه زمان تایید معاونت
۱ وام ویژه دکتری ۲ بهمن ۹۵ ۳۰ بهمن ۹۵ حداکثر ۷ روز پس از ایجاد لیست (در صورت عدم تایید معاونت کل لیست حذف خواهد شد. نکته :چنانچه تایید و ارسال لیست وام مذکور به صندوق رفاه تا قبل از تاریخ ۲۳ بهمن ۹۵ انجام شود در صورت صحت مدارک و مستندات تا پایان اسفند ماه به حساب دانشجویان واریز می شود بدیهی است لیست های که پس از تاریخ فوق ارسال شود ددر سال آینده قابل پرداخت است.
۲ وام تحصیلی ۱۶ بهمن ۹۵ ۱۴ اسفند ۹۵ حداکثر ۷ روز پس از ایجاد لیست (در صورت عدم تایید معاونت کل لیست حذف خواهد شد. نکته :چنانچه تایید و ارسال لیست وام مذکور به صندوق رفاه تا قبل از تاریخ ۳۰ بهمن ۹۵ انجام شود در صورت صحت مدارک و مستندات تا پایان اسفند ماه به حساب دانشجویان واریز می شود بدیهی است لیست های که پس از تاریخ فوق ارسال شود ددر سال آینده قابل پرداخت است.
۳ وام شهریه ۱۶ بهمن ۹۵ ۱۵ اسفند ۹۵ حداکثر ۷ روز پس از ایجاد لیست (در صورت عدم تایید معاونت کل لیست حذف خواهد شد.
۴ سایر وامها ۱۶ بهمن ۹۵ ۱۰ تیر ۹۶ حداکثر ۷ روز پس از ایجاد لیست (در صورت عدم تایید معاونت کل لیست حذف خواهد شد. نکته :چنانچه تایید و ارسال لیست وام مذکور به صندوق رفاه تا قبل از تاریخ ۳۰ بهمن ۹۵ انجام شود در صورت صحت مدارک و مستندات تا پایان اسفند ماه به حساب دانشجویان واریز می شود بدیهی است لیست های که پس از تاریخ فوق ارسال شود ددر سال آینده قابل پرداخت است.
نکات ضروری مربوط به دریافت مستندات و ارسال لیست ها :
با توجه به اینکه ارسال لیست به حوزه معاونت مالی صندوق منوط به تایید مدارک تمام متقاضیان در لیست است، عدم بارگذاری مستندات و مدارک لازم حتی برای یک نفر منجر به تاخیر در پرداخت وام سایر متقاضیان می شود لذا لازم است مستندات با دقت کنترل از ارسال اسامی متقاضیان با کمبود مستندات جدا خوداری شود.
همچنین، مدارک لازم جهت اسکن و الصاق در پرونده دانشجویان متقاضی هر یک از وام ها در بخش راهنمای تسهیلات پایگاه های اطلاع رسانی خلاصه شده است لذا جهت تسریع در امر پرداخت ضروری است ثبت تقاضای وام با الصاق مدارک مورد نیاز صورت گیرد.
زمان تائید معاونت لیست های وام مطابق جدول، حداکثر ۷ روز پس از ایجاد لیست است و عدم تائید در بازه فوق منجر به حذف کل لیست خواهد شد.
نحوه توزیع اعتبارت :
مبلغ اعتبارت در صورت عدم هزینه کرد به نیمسال بعد منتقل می شود. اعتبارات به صورت یک مرحله و در هر نیمسال تحصیلی توزیع می شود و افزایش اعتبار امکانپذیر نیست. اعتبارت وام تحصیلی و شهریه به صورت تخصیصی در سیستم اتوماسیون قابل مشاهده است. اعتبار سایر وامها به صورت متمرکز تخصیص داده خواهد شد.
حداکثر تعداد لیست برای وام ها :
وام ویژه دکتری حداکثر ۲ لیست (یک لیست وام ویژه دکتری نوع یک و یک لیست وام ویژه دکتری نوع ۲ ).وام تحصیلی حداکثر چهار لیست (۳ لیست ترم عادی و یک لیست ترم اضافه).وام شهریه حداکثر ۳ لیست (۲ لیست ترم عادی و یک لیست ترم اضافه) وسایر وام ها حداکثر ۲ لیست در هر ماه (یک لیست ترم عادی و یک لیست ترک اضافه) باید ارایه شود.
تائید و ارسال لیست وام بنیاد علوی به دانشجویان روزانه و شبانه دانشگاه های دولتی آموزشکده ها و دانشگاه پیام نور (مجرد ۶۰۰۰۰۰۰ریال و متاهل ۸۰۰۰۰۰۰ ریال) حداکثر تا تاریخ ۱۶ اسفند ۹۵ است.
چنین دراین بخشنامه، از کارشناسان تقاضا شده است، بستن لیست ها را به روزهای آخر فرصت مجاز موکول نکنند. حتی الامکان در روزهای آغازین بازه زمانی نسبت به پرداخت وام ها تا پایان سال ۹۵ اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار