تلاش دانشگاه پیم نور برای برگزاری حضوری بخشی از امتحانات پایان ترم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه پیام نور از تلاش این دانشگاه برای برگزاری حضوری بخشی از امتحانات پایان ترم خبر داد و گفت: با کاهش میزان خطر ابتلا به کرونا، به تدریج و همگام با سایر دانشگاه ها حداقل بخشی از آزمون ها را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم تقی زاده در نشست هم اندیشی با روسای مناطق ۹ و ۱۰ دانشگاه پیام نور ضمن بیان این مطلب افزود: به طور قطع، حفظ سلامتی دانشجویان و خانواده های آنها مهم ترین اولویت دانشگاه پیام نور خواهد بود و همانطور که دانشگاه همزمان با شیوع کرونا، در راستای سیاست های ستاد ملی مبارزه با کرونا، دوره های آموزشی و آزمون های دانشجویان را در بستر الکترونیکی برگزار کرد، با کاهش میزان خطر ابتلا به این بیماری نیز به تدریج و همگام با سایر دانشگاه ها اقدام به برگزاری حداقل بخشی از آزمون ها به صورت حضوری خواهد کرد.

وی حفظ کیفیت در تمامی عرصه های علمی، پژوهشی و فرهنگی را ضروری دانست و تصریح کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور به دنبال شایسته سالاری، تزریق امید و نشاط در دانشگاه است که این امر نیز در گرو گسترش فعالیت های علمی برون مرزی، افزایش فعالیت های فرهنگی و تقویت زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات گسترده به دیگر دانشگاه ها و ارگانها است.

دکتر تقی زاده با اشاره به ظرفیت های بالقوه دانشگاه پیام نور گفت:این دانشگاه با ظرفیت های متعددی که در تمامی حوزه ها داراست می تواند پشتیبانی کننده دیگر دانشگاه ها باشد و امکاناتی را فراهم کند که دیگر دانشگاه ها برای تامین آن نیازمند عقد قرارداد با بدنه غیردولتی نباشند.

سرپرست دانشگاه پیام نور همچنین ورود دانشگاه به عرصه تجاری سازی و پژوهش را بسیار حیاتی دانست و تصریح کرد: امضای تفاهم نامه با پارک های علم و فناوری و مراکز رشد بسیار کمک کننده خواهد بود و امکان رشد همه جانبه دانشگاه را فراهم خواهد کرد.

تقی زاده با عنوان اینکه چالش های دانشگاه در طول چند سال اخیر تغییر کرده است، اظهار داشت: در سال های قبل، آمار بالای جمعیت دانشجویی، دغدغه هایی چون اختصاص فضای فیزیکی مناسب ، افزایش تعداد اعضای هیات علمی و افزایش تعداد کارمندان به نسبت جمعیت دانشجویی را می طلبید تا بتوانیم به درستی پاسخگوی نیاز دانشجویان باشیم و امروز به دلیل کاهش جمعیت دانشجویی و مشکلات تحریم اقتصادی، دانشگاه باید به دنبال کسب درآمدهای اختصاصی برای تامین نیازهای به حق دانشجویان باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: دانشگاه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و تامین بودجه های فرهنگی می تواند از تجربیات موفق برخی از استانها در زمینه درآمدزایی استفاده کند .برخی از استانها به شکل مطلوبی از ظرفیت اراضی کشاورزی و باغداری برای تولید کرم ابریشم و گیاهان دارویی استفاده کرده اند که می توان این تجربیات را در دیگر استانها به عنوان الگو اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، تقی زاده، بار دیگر بر لزوم بهره مندی از ظرفیت مراکز بین الملل، دوره های آموزش های آزاد، تجهیزات آزمایشگاهی و تدوین کتب دانشگاه به زبان های مختلف تاکید کرد و اظهارداشت: اقبال عمومی به دانشگاه پیام نور، مسئولیت این دانشگاه را سنگین تر کرده است . بسیاری از دانشجویان دانشگاه پیام نور از مناطق کم برخوردار کشور هستند که این دانشگاه را به دلیل شهریه پایین و سهل الوصول بودن برای تحصیل برگزیده اند و وظیفه ما این است که شرایطی را ایجاد کنیم تا هیچ دانشجویی به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بازنماند.

رئیس دانشگاه پیام نور درپایان همگرایی همه بخش های دانشگاه در انجام امور را ضروری دانست و اظهار کرد: دستیابی به اهداف، جز با همدلی، همراهی و همگرایی بدنه دانشگاه در اجرای امور و ترویج فرهنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق نخواهد شد و لازم است برای این منظور خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور متحد، یکپارچه و هماهنگ پای کار بایستند .

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار