تلاش مجلس برای استخدام ۸۰۰۰ مربی پرورشی و روانشناس در مدارس

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه برای استخدام ۸ هزار روانشناس و مربی پرورشی تلاش می‌کنیم،گفت: شورای عالی آموزش و پرورش تأثیر‌گذاری لازم را ندارد.

منادی با بیان اینکه وقت و زمان ویژه‌ای برای ورود به این بحث‌ها در کمیسیون خواهیم گذاشت، گفت: اکنون اراده مجلس انقلابی است که با دولت در یکسال مانده با تمام قدرت تعامل کنیم که کار کند. اکنون به دنبال آن هستیم که 8000 دبیر پرورشی و روانشناسی را سازمان امور استخدامی مجوز بدهد.

وی افزود: البته آنطور نبوده که اصلا نظر مشورتی اعضای شورای عالی اخذ نشود. ما در قانون نداریم که تا موردی در شورای عالی آموزش و پرورش موافقت نشود؛ ما آن را تصویب نکنیم ، اما این تاکید وجود دارد که نظر و چراغ سبز شورای عالی آموزش و پرورش را برای مصوبات بگیریم. وقت آ ن است بررسی کنیم چرا معلمان ناراضی‌اند؟ کیفیت آموزش و پرورش به شدت در کشور افت پیدا کرده است و یکی از کارها این است که در افزایش کیفیت معلمان دقت کنیم و دانشگاه فرهنگیان در اوج قرار بگیرد تا هر فردی که می‌خواهد وارد آموزش و پرورش بشود از اینجا بگذرد.

منادی گفت: در جامعه باید به سمتی حرکت کنیم که فرزندانمان به درستی تربیت شوند . یک زمانی معاونت پرورشی را حذف کردند، در حالی که پرورش یک کفه آموزش و پرورش است. باید معلم فیزیکی تربیت کنیم که در کنار آن درباره مباحث پرورشی نیز توانمند باشد و آموزه‌ها را به بچه ها منتقل کند.به د نبال دانش آموزی هستیم که به سمت حیات طیبه برود و نه دانش‌آموزی که سکولار باشد. لازمه آن این است که این هماهنگی‌ها صورت پذیرد، تلاش ما این خواهد بود که به این نقطه برسیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار