تلفات چهارشنبه آخر سال در تهران به ۲ نفر رسید

دسته ها: اخبار

سعید شریف زاده در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات در چهارشنبه آخر سال گفت: امشب یکی از شب های خاص است که در شهر تهران معمولاً شاهد حوادث مختلف هستیم که علت اصلی این حوادث نیز انفجارات و حریق های مختلف است.

وی افزود: امروز در مرکز ستاد فرماندهی 125 آتش نشانی تهران نمایندگانی از آبفا، توزیع برق تهران، گاز، پلیس پیش گیری و رسانه ها حضور دارند.

شریف زاده گفت: امشب برای نخستین بار از نرم افزار مدیریت بحران شهری استفاده شده است تا آمار و اطلاعات مربوط به حادثه را به صورت آنلاین داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: از ساعت 14:30 دقیقه امروز همکاران و کارگروهی در ستاد فرماندهی آتش نشانی حضور یافتند و تعداد تماس ها تاکنون یک هزار و 16 تماس بوده است که مأموران آتش نشانی به 63 عملیات اعزام شده اند.

وی گفت: تاکنون 3 حادثه انفجار، 11 حادثه خدمات ایمنی و سایر حوادث را داشته ایم که بر اثر 3 انفجار صورت گرفته که 2 نوجوان پسر حدود 15 و 16 ساله جان خود را از دست دادند که یکی از آنها در بیمارستان درگذشت.

شریف زاده افزود: برخی حریق های امشب نیز غیرمرتبط با چهارشنبه سوری بوده است و حریق در انبارها و ضایعات گزارش شده که در این خصوص نیز مأموران آتش نشانی حضور پیدا کردند و نسبت به اطفای حریق اقدامات لازمه انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: ستاد آتش نشانی تا ساعت 12 امشب در مرکز 125 حضور خواهند داشت و تاکنون نیز گزارشها به این شکل بوده است.

وی افزود: تماس با سامانه 125 در چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته 440 مورد کاهش داشته است و تلفات و مصدومان نیز تاکنون به مراتب کمتر از سال گذشته بوده است.

هنوز اورژانس تهران و سازمان پزشکی قانونی، فوت دومین قربانی حوادث چهارشنبه سوری را که مسئولان آتش نشانی اعلام کرده اند، در بیمارستان بوده است، تأیید نکرده اند.(فارس)

اخبار