تمام وقت شدن معلمان در دبیرستان‌‌ها/نیمی از معلمان می‌توانند تمام وقت شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تمام وقت شدن معلمان در دبیرستان‌‌ها/نیمی از معلمان می‌توانند تمام وقت شوند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح معلم تمام وقت فعلا در دوره متوسطه اجرا می‌شود و حدود نیمی از ۶۵۰ هزار معلم موجود مشمول طرح معلم تمام وقت هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی الهیار ترکمن درباره طرح معلمان تمام وقت اظهار کرد: به استناد سند تحول بنیادین موضوع ساماندهی ساعت کار معلمان را داریم و براین اساس طرحی را تهیه کرده و به شورای توسعه مدیریت ارائه کردیم که براساس آن معلمان با 6 ساعت تدریس اضافه در طول هفته به صورت تمام وقت فعالیت کنند.

وی افزود: هم اکنون معلمان در هفته به میزان 24 ساعت فعالیت می‌کنند که با این 6 ساعت تدریس اضافه ساعت فعالیت آنها 30 ساعت می‌شود و می‌توانند از مزایای آن نیز بهره مند شوند که به وضعیت معیشتی آنها کمک خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: علاوه بر ساعات موظف معلمان سالانه یک میلیون و 200 هزار ساعت حق التدریس داریم که جدا از حقوق برای 9 ماه پرداخت می‌شود و همواره با تأخیرهایی نیز مواجه بوده است اما در طرح معلم تمام وقت افراد معادل 6 ساعت اضافه تدریس دارند که به فوق العاده ویژه آنها اضافه می‌شود و به جای 9 ماه در 12 ماه سال، همراه با حقوق و به صورت منظم پرداخت می‌شود. همچنین مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی و پاداش پایان خدمت معلمان خواهد بود.

الهیار ترکمن ادامه داد: هم اکنون معلمان در هفته 24 ساعت کار می‌کنند که در طرح تمام وقت 6 ساعت اضافه تر فعالیت خواهند کرد البته افراد بالاتر از 20 سال سابقه خدمت در هفته 20 ساعت کار می‌کنند. این طرح در شورای توسعه مدیریت و شورای حقوق و دستمزد تصویب شده است و هم اکنون با سازمان اداری و استخدامی در حال تهیه آیین نامه اجرایی آن هستیم که تا قبل از آبان ها به مناطق آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح معلم تمام وقت فعلا در دوره متوسطه انجام می‌شود و به مرور براساس نتایج بدست آمده آن را به سایر دوره‌های تحصیلی تسری می‌دهیم. معلمانی که اعلام آمادگی کنند مشمول این طرح می‌شوند و حدود نیمی از 650 هزار معلم موجود مشمول طرح معلم تمام وقت هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: تنها محدودیت طرح معلم تمام وقت نیاز آموزش و پرورش است یعنی هر جا که نیاز داشته باشیم معلمان می‌توانند وارد این طرح شوند. این طرح تمام معلمان رسمی و پیمانی به جز افراد حق التدریس آزاد را شامل می‌شود.

الهیار ترکمن ادامه داد: در بحث مباحث مالی هنوز وارد محاسبات ریز نشده‌ایم اما معادل 6 ساعت اضافه تدریس ما به ازای ریالی آن در احکام معلمان لحاظ می‌شود. همچنین این طرح معلمانی را شامل می‌شود که کمتر از 25 سال سابقه فعالیت دارند و افرادی که در میانه خدمت خود هستند اگر وارد طرح معلم تمام وقت شوند به نفعشان است و احکام حقوقی آنها نسبت به وضع موجود از درجه دریافتی بیشتری بهره مند خواهد شد.

وی تأکید کرد: برای معلمان باسابقه بالای 25 سال مجوز تأمین اعتبار را نگرفته‌ایم و طرح معلم تمام وقت مشکل تأمین اعتبار ندارد چرا که هم اکنون این رقم به صورت حق التدریس در حال پرداخت است و سالانه 750 میلیارد تومان برای آن هزینه می‌کنیم که می‌توانیم این رقم را وارد طرح معلم تمام وقت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در جاهایی که نیاز داریم و معلمان از طرح معلم تمام وقت استقبال نکنند حق التدریس را ادامه خواهیم داد.

الهیار ترکمن در پایان درباره طرح رتبه بندی معلمان گفت: لایحه این طرح به دولت ارسال شده و در کمیته تخصصی کمیسیون اجتماعی تصویب شده است و امیدواریم تا یک ماه آینده از دولت به مجلس ارجاع شود که براساس آن معلمان مطابق توانایی حرفه‌ای خود در 5 طبقه تقسیم بندی می‌شوند و دریافتی آنها براساس این طبقات حرفه‌ای تعیین خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار