تمدید فرصت نقل و انتقال برون استانی/ نیاز شهر تهران به ورود معلم

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

تمدید فرصت نقل و انتقال برون استانی/ نیاز شهر تهران به ورود معلم

امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش از تمدید فرصت نقل و انتقال برون استانی تا ۹ تیر ۹۶ خبر داد همچنین شهر تهران در جنسیت مرد و شغل آموزگاری به معلم نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد که با توجه به درخواست برخی از ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و مراجعه حضوری فرهنگیان، ثبت درخواست متقاضیان نقل و انتقال در سامانه مربوط(hrm) تا تاریخ 9 تیر 96 تمدید شد.

در همین رابطه محسن بهارلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران درخصوص ورود نیروی انسانی به شهر تهران به تسنیم گفت: ورود نیرو به شهر تهران در جنسیت مرد همچنین شغل آموزگاری باز است و برای ورود آموزگار به شهر تهران موضوع جنسیت مطرح نیست چرا که با کمبود آموزگار در دوره ابتدایی مواجه هستیم.

بهارلو تصریح کرد: در دوره متوسطه با مازاد نیروی زن در اکثر رشته‌ها مواجه هستیم بنابراین ورودی به شهر تهران برای دوره متوسطه در جنسیت خانم‌ها را بسته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کسری نیروی انسانی در شهر تهران مربوط به دوره ابتدایی است، ادامه داد: روند بازنشستگی معلمان در شهر تهران رشد بالایی دارد و نیروی انسانی از نظر سنی دارای سابقه بالایی است و امسال حدود 4 هزار نفر بازنشسته می شوند.تا سال 1401 حدود 29 هزار نفر بازنشسته می شوند این در حالی است که پیش‌بینی ورود نیرو تا این بازه زمانی تا کنون 3 هزار نفر بوده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: این روند موجب افزایش نیاز شهر تهران به معلم می‌شود. از سوی دیگر در دوره ابتدایی نیز با رشد دانش‌آموز مواجه هستیم که این مسئله نیز بحث کمبود نیروی آموزگار را رقم می‌زند.

وی گفت: ورود نیرو به شهر تهران منوط به موافقت منطقه مبدأ(محل فعالیت) است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار