تمدید مهلت ثبت‌نام نقل‌وانتقالات دانشجویان/افزایش اعتبار ارزاق دانشجویان علمی کاربردی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تمدید مهلت ثبت‌نام نقل‌وانتقالات دانشجویان/افزایش اعتبار ارزاق دانشجویان علمی کاربردی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی از تمدید مهلت ثبت‌نام نقل و انتقالات دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: متقاضیان تا 30 مهرماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه “هم‌آوا” دانشگاه علمی کاربردی تقاضای خود را برای مهمانی ثبت کنند.

به گزارش ایسنا دکتر بهرامی نسب در نشست خبری که به مناسبت نزدیک شدن ایام اربعین و حضور دانشگاهیان علمی کاربردی در راهپیمایی اربعین حسینی که امروز چهارشنبه، 26 مهرماه جاری در ساختمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد، مراسم اربعین حسینی را بزرگترین راهپیمایی در جهان توصیف کرد و افزود: مرکز قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی دو برنامه را در زمینه مباحث قرآن کریم انجام داده است تا برنامه‌های مهارتی و نقش دانشگاه را در تقویت نیروهای ماهر و کاردان ارتقا دهد. در سال جاری سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در استان قم با شرکت 15 هزار دانشجو و کارمند برگزار شد و مرحله نهایی آن جشنواره با حضور 124 برگزیده نیز به سرانجام رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخش قرآنی برای اولین بار کارآفرینی قرآن کریم با محوریت کتاب آسمانی به منظور تولید محصولات قرآنی در شورای فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی مصوب شده است. این برنامه به عنوان یک برنامه فشرده در چند مرحله برگزار می‌شود که مرحله آزمایشی آن در دو دوره برگزار خواهد شد.

دکتر بهرامی‌نسب از تصویب سند راهبردی کلان مشاوره راهبردی دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و افزود: این سند با هدف ارتقای سلامت روان و جسم با مشاوره تحصیلی و برخی موارد دیگر توسط کانون‌های دانشجویی انجام می‌شود.

راه‌اندازی انجمن دانش‌آموختگان علمی کاربردی

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی همچنین به تاسیس انجمن دانش‌آموختگان دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این انجمن به صورت Ngo توسط خود دانشجویان اداره می‌شود و دانشگاه در مدیریت آن نقشی ندارد و در حال حاضر اساسنامه آن مورد تایید وزارت علوم باید قرار بگیرد. در واقع این انجمن آینده شغلی فارغ‌التحصیلان دانشگاه، ارتباط با دانش‌آموختگان، دفاع از حقوق آنها و برخی موارد صنفی مرتبط با دانشجویان را رصد می کند که امیدوار هستیم تا پایان سال تعداد اعضای انجمن را اعلام کنیم.

وی در ادامه در خصوص اختصاص ارزاق دانشجویی به دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی، گفت: معمولا ارزاقی را بین مراکز علمی کاربردی که فقط غذای گرم بین دانشجویان توزیع می‌کنند، اختصاص می‌دهیم که سال 95 ، 3 میلیارد ارزاق بین 234 مرکز از 870 مرکز فعال دانشگاه در کل کشور توزیع شد.

اختصاص 9 میلیارد تومان ارزاق دانشجویی در سال جاری

دکتر بهرامی‌نسب از اختصاص 9 میلیارد تومان اعتبار برای ارزاق دانشجویی در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه 87 درصد دانشجویان کشور بومی هستند،به این ارزاق احتیاج ندارند.

افزایش وام شهریه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی تا 500 هزار تومان

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی همچنین به وام شهریه دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: سال گذشته 2 میلیارد تومان اعتبار به عنوان وام شهریه برای دانشجویان دوره کاردانی به کارشناسی اختصاص پیدا کرد که بر اساس این وام هر دانشجو می‌توانست 300 هزار تومان وام دریافت کند که البته با بنیاد علوی تفاهم کردیم این مبلغ به هر دانشجو تا 500 هزار تومان برای سال جاری افزایش یابد و در حال حاضر در مرحله اول، این بنیاد 500 میلیون تومان اعتبار برای این منظور اختصاص داده است.

دکتر بهرامی‌نسب خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود 3 میلیارد تومان وام شهریه برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی اختصاص داده‌ایم.

وی همچنین در خصوص بیمه حوادث دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی نیز گفت: مبلغ این بیمه برای سال جاری برای هر دانشجو 3500 تومان است که بر اساس آن به دانشجویان علمی کاربردی حدود 7 میلیون تومان برای جبران هزینه‌های پزشکی، 30 میلیون تومان به عنوان غرامت فوت ناشی از حادثه و 30 میلیون تومان نیز به عنوان غرامت نقص عضو ارائه خواهد شد.

تمدید مهلت ثبت نقل و انتقالات دانشجویان علمی کاربردی تا آخر مهر

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی از تمدید مهلت نقل و انتقال و مهمان این دانشگاه تا پایان مهرماه جاری خبر داد و گفت: تا کنون حدود 6 هزار نفر درخواست خود را برای مهمانی ثبت کرده‌اند که با درخواست 41 نفر از آنها موافقت شده، اما با توجه به این که سامانه “سجاد” جای خود را به سامانه “هم‌آوا” داد، تعللی در ثبت‌نام دانشجویان ایجاد شد که ما این فرصت را تا 30 مهرماه جاری تمدید کردیم.

به گفته وی، دانشگاه علمی کاربردی در بخش مشاوره و کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 4 موضوع اعتیاد، فضای مجازی‌، خانواده و جوانان را مورد بررسی قرار داد که کارگاه‌های آموزشی در این بخش‌ها برای پنج استان کشور برگزار شد که در این راستا مبلغ 10 میلیون تومان از سوی وزارت علوم و 150 میلیون تومان نیز اعتبار از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه اختصاص یافته است.

حمایت از طرح‌های خوداشتغالی دانشجویان علمی کاربردی

دکتر بهرامی‌نسب در خصوص فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی گفت:‌ در این انجمن‌ها دانشجویان هر رشته با یکدیگر حضور پیدا می‌کنند و با کمک اساتید راهنما و مربیان طرح‌های خوداشتغالی را می‌نویسند و در نهایت دانشگاه این طرح‌ها را به صندوق‌هایی که وام خوداشتغالی پرداخت می‌کنند، پیوند می‌دهد. در حال حاضر 845 انجمن علمی دانشجویی فعال در کشور وجود دارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: در حال حاضر 437 کانون و نهاد دانشجویی در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد که در این کانون‌ها همه دانشجویان از رشته‌های مختلف می‌توانند در خصوص موضوعات مورد علاقه خود بحث کنند.

دکتر بهرامی‌نسب از برگزاری مناظره دانشجویی در حوزه کسب و کار در دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: مرحله دانشگاهی این مناظرات آذرماه و مرحله کشوری آن نیز بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

مراکز علمی کاربردی کارنامه فرهنگی می‌گیرند

وی از رتبه بندی مراکز فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تمامی مراکز فرهنگی دانشگاه علمی کابردی از نظر فرهنگی، دانشجویی، قرآنی و غیره رتبه‌بندی می‌شوند و این مراکز برای دومین بار کارنامه فرهنگی دریافت می‌کنند.

اختصاص کمک‌هزینه ایاب ذهاب به دانشجویانی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی از اختصاص کمک‌هزینه ایاب ذهاب اربعین دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن اربعین حسینی و استقبال دانشجویان از راهپیمایی اربعین ممکن است برخی از آنها با مشکل مالی مواجه شوند که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، دانشگاه علمی کاربردی مبلغی را به دانشجویانی که در سامانه اربعین دانشگاه ثبت نام کرده و به این راهپیمایی اعزام شوند به عنوان کمک‌هزینه ایاب ذهاب اختصاص داده است.

دکتر بهرامی‌نسب تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که حدود چهار هزار نفر از دانشجویان علمی کاربردی در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند، ضمن این که این دانشگاه در دو استان ایلام و خوزستان دو موکب ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی راه‌اندازی کرده است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی در پایان با تاکید بر اینکه بیشترین پرونده‌های انضباطی دانشجویان این دانشگاه در حوزه آموزش است، گفت:‌ با توجه به این‌که 78 درصد از دانشجویان علمی کاربردی بومی هستند، کمتر پرونده‌های صنفی و اخلاقی دارند؛ در واقع بیشترین موارد معرفی شده به شورای انضباطی دانشگاه به حوزه آموزش مربوط می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار