تمهیدات آموزش و پرورش برای جایگزینی پست مشاوره در مدارس

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

تمهیدات آموزش و پرورش برای جایگزینی پست مشاوره در مدارس

مدیر کل دفتر مشاوره وزارت آموزش و پرورش تمهیدات این وزارتخانه برای جایگزینی پست مشاوره در مدارس را تشریح کرد.

مسعود شکوهی‌ مدیر کل دفتر‌ مشاوره‌ و تربیتی‌ وزارت آموزش و پرورش‌ در گفت‌ و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص‌ تمهیدات در نظر گرفته شده‌ برای تأمین‌ نیروی مشاوره‌ در مدارس‌ ابتدایی‌ و متوسطه‌ دوم، اظهار کرد: مشاوران‌ در مدارس‌ متوسطه‌ اول‌ تحت پوشش این خدمات قرار گرفته‌اند‌ و در این زمینه‌ کمبودی‌ نداریم اما برای متوسطه دوم برنامه ریزی های انجام شده است.

وی‌ با بیان اینکه حضور مشاور در مقطع ابتدایی به عنوان یک امر مطلوب‌ برای ما تلقی‌ می‌شود اما از جهت قانونی کمبو‌دی وجود ندارد، افزود: وجود مشاور در سایر‌ مقاطع‌ تحصیلی به جز متوسطه‌ اول به شناسایی‌ مشکلات و رفع آنها‌ کمک می‌کند و برای تأمین اعتبار‌ شرایط‌ لازم‌ وجود داشته‌ باشد می‌توان‌ برای سایر مقاطع نیز از وجود مشاور استفاده کرد.

مدیر کل دفتر‌ مشاوره‌ و تربیتی‌ وزارت آموزش و پرورش، گفت: البته‌ اکنون نیز تمهیداتی‌ برای مسئله‌ تأمین مشاور‌ اندیشیده‌ شده و از معلمان‌ علاقه مند‌ در طرح خدمات مشورتی‌ و از طریق‌ برگزاری‌ دوره‌های آموزشی‌ استفاده می‌کنیم.
برگزاری 2 طرح رابطان‌ مشاوره در مقطع ابتدایی‌ و همیار‌ مشاور در متوسطه اول

شکوهی‌ تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی‌ برای تمام مقاطع‌ و در 10 قطب کشور‌ برای خواهران و برادران‌ علاقه مند‌ برگزار شد‌ تا امکان خدمات مشورتی‌ به دانش‌آموزان ارائه شود.

مدیر کل دفتر‌ مشاوره‌ و تربیتی‌ وزارت آموزش و پرورش، گفت: به طور کلی‌ 2 طرح رابطان‌ مشاوره در مقطع ابتدایی‌ و همیار‌ مشاور در متوسطه اول برای کمک به رفع مشکلات‌ دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی‌ عنوان کرد: نیروهای‌ همیار‌ مشاور در مدارسی‌ که مشاور‌ داشته‌ و تحت‌ نظر‌ آنها‌ فعالیت‌ می‌کنند‌ تا شرایط‌ مشاوره‌ای در مدارس متوسطه اول با کیفیت‌ مناسب به ارائه خدمات بپردازند.

شکوهی‌ در مورد‌ شرایط پذیرش‌ معلمان در دوره‌های آموزشی‌ طرح خدمات مشورتی‌، یادآور شد: این طرح در مدارس‌ مطرح شده و از علاقمندان‌ پس از نام‌ نویسی‌، مصاحبه‌ به عمل آمده تا در صورت‌ احراز‌ شرایط‌ لازم‌ در دوره‌های آموزشی‌ شرکت کرده و مجری این طرح باشند‌.

اخبار آموزش و پرورش اخبار