تناقض وجود تاسیسات عظیم نفتی و بیکاری جوانان رامهرمزی

دسته ها: اخبار استان اخبار

تناقض وجود تاسیسات عظیم نفتی و بیکاری جوانان رامهرمزی

نماینده مردم رامهرمز در مجلس با بیان اینکه 90درصد مردم ابوالفارس تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) و بهزیستی هستند،گفت: ابوالفارس فاقد حتی یک شهرداری است.

اقبال محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت کنونی منطقه ابوالفارس رامهرمز،گفت:آیا می‌داند هم اکنون ابوالفارس رامهرمز باکمبود آب،سخت ترین روزها را سپری می‌کند و این درحالی است که زنان و کودکان بیش از دیگر افراد لطمه نبودن منابع آبی را می‌خورند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:یکی از دیگر مشکلات این منطقه محروم جاده کم عرض،کوهستانی وپرپیچ وخم موجب شده که همشهری های ما به کام مرگ بروند،بنابراین جا دارد اقدامات کارآمدی در این راستا اتخاذ شود و این درحالی است که وزارت نفت هیچ گونه خدمات رفاهی ‌و درمانی برای مردم این منطقه درنظرنگرفته است؛زیرا این وزارتخانه حداقل یک درمانگاه شبانه روزی در این منطقه تاسیس نکرده است.

محمدیان بابیان اینکه بخش محروم ابوالفارس بابیش از هشت هزار جمعیت از توابع شهرستان رامهرمز است تصریح کرد:این منطقه با بیش از ۴۰ روستا در آخرین نقطه شمال شرق خوزستان و هم مرز استان کهگیلویه وبویراحمد است که در منطقه استان خوزستان تا مرکز استان به دلیل کوهستانی بودن سه ساعت فاصله دارد، و ازهمین رو ابوالفارس در دوران دفاع مقدس بیش ازچهل شهید ویکصد جانباز را تقدیم کرد.

منطقه ابوالفارس یکصد وسی حلقه چاه نفت فعال دارد

وی ادامه داد: منطقه ابولفارس، یکصد وسی حلقه چاه نفت فعال دارد تاسیسات عظیم نفت وگاز و وجود لوله های نفتی که همچون رشته های ماکارونی به روی هم تنیده شدند و از همین رو یک منطقه نفتخیز به تمام معنا است ویک روستا بنام دره قیر دارد که قیر سیاه از آن در دره جاری است ویک پدیده نادردر کشور ودنیا دارد.

هیچ کشاورزی حق برداشت از آب کشاورزی را ندارد

نماینده مردم رامهرمز درمجلس افزود:روزانه هزاران مترمکعب ازآب رودخانه ابوالفارس که مخصوص کشاورزی است را بدون حتی پرداخت یک ریال برای تاسیسات عظیم نفتی نوران و شمیلان و چاه های نفت رایگان برداشت می‌کند؛اما متاسفانه هیچ کشاورزی حق برداشت از آب کشاورزی را ندارد و اجازه کشت به کشاورزان بدلیل خشکسالی نمی‌دهند و از طرفی وزرات نفت هم هیچ گونه خسارتی به کشاورزان که آب آنها را برداشت می‌کند،نمی‌دهد.

بخش ابوالفارس فاقد شهرداری وفقط با دهیاری اداره می‌شود

وی با بیان اینکه بخش ابوالفارس فاقد شهرداری بوده و فقط با دهیاری اداره می‌شود و مردم برای کوچکترین کار اداری می‌بایست به شهر رامهرمز مراجعه کنند،تصریح کرد:اکثر چاه‌های نفتی منطقه ابوالفارس بدلیل نجابت مردم بدون نگهبان ونیروی حفاظت نگهداری می‌شوند؛زیرا شرکت نفت از این بابت خیالش راحت است که مردم ابوالفارس محافظین خوبی برای این تاسیسات هستند در صورتی که صدها جوان تحصیل کرده بیکار باید به شهرهای اطراف ویا استان های همجوار برای کار ساده کارگری مهاجرت کنند.

محمدیان افزود:واقعا این یک ظلم و جفا به مردم ابوالفارس،جوانان غیرتمند ابوالفارس است؛اگر برای حفاظت هرحلقه چاه دونفر نگهبان گرفته شود،حداقل دویست نفر مَشغول کار می‌شوند؛این حسرت در دل جوانان ابوالفارس ماند.

عضوکمیسیون عمران مجلس یادآورشد:90درصد مردم ابوالفارس رامهرمز تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره) و بهزیستی هستند و با کمترین امکانات گذر عمر می‌کنند./

اخبار استان اخبار