تنظیم آیین نامه تبصره ۲ ماده ۷ شهامت می‌خواهد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تنظیم آیین نامه تبصره ۲ ماده ۷ شهامت می‌خواهد

یک مقام مسئول کارگری معتقد است تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی زمانی مطلوب است که طرح طبقه‌بندی در کارگاه به اجرا درآید.

علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارمند پیمانی در شرایطی که کار مستمر است معنا ندارد. متاسفانه در بحث قراردادهای کار مشکل داریم و شخصا معتقدم که اگر وزارت کار جسارت به خرج بدهد و آیین نامه تبصره دو ماده ۷ قانون کار را تدوین کند و به نتیجه برساند گام بزرگی در ساماندهی قراردادهای کار برداشته است.

وی ادامه داد: در شغل‌هایی که ماهیت مستمر دارد انعقاد قرارداد موقت قابل توجیه نیست.چند سال است که آیین نامه تبصره دو ماده ۷ قانون کار نانوشته مانده است در حالی که وزارت کار می‌تواند با همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی آن را تنظیم و به کارگاه‌ها اعلام کند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به مزایای قراردادهای پیمانی گفت: نیروهای کاری که به شکل کارگری یا کارمندی در یک مجموعه مشغول کارند تبدیل وضعیت آنها از قراردادی به پیمانی بهتر است چون قرارداد پیمانی مقدمه استخدام رسمی است و پس از آن از بیشتر مزایای استخدام دولتی بهره‌مند می‌شوند.

اصلانی یادآور شد: در حال حاضر بیشتر شرکتها و کارگاه‌هایی که نیروهای خود را به استخدام پیمانی درآورده‌اند طبقه بندی مشاغل را اجرا نمی‌کنند و بعضا در انتهای سال تسویه حساب سنواتی دارند، در صورتی که بدون اجرای طرح طبقه‌بندی تغییر قرارداد کار و تبدیل آن به پیمانی ارزشی ندارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار