تنها یک پنجم ظرفیت در دوره های کاردانی به کارشناسی ثبت نام کردند!

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

با پایان مهلت ثبت نام در دوره های کاردانی به کارشناسی، بیش از ۴۶ هزار نفر در این دوره ها ثبت نام کردند که این تعداد حدود یک پنجم ظرفیت پذیرش در این دوره ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام و انتخاب رشته در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در دو دوره اردیبهشت ماه و تیرماه ۹۹ انجام شد و در نهایت ۴۶ هزار و ۷۰۶ نفر در این دوره‌ها ثبت نام کردند.

در تعداد ۱۶ رشته امتحانی در دوره‌های کاردانی به کارشناسی با آزمون دانشجو پذیرفته می‌شوند و در ۴۶ کدرشته امتحانی این دوره‌ها پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دوره کاردانی صورت می‌گیرد.

پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی دوره‌های کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی این دانشگاه انجام می‌شود.

ظرفیت پذیرش در کدرشته های کاردانی به کارشناسی سال ۹۹، تعداد ۲۲۶ هزار و ۳۵۶ نفر در ۵ هزار و ۲۷۴ کدرشته محل است و آزمون رشته‌های با آزمون دوره‌های کاردانی به کارشناسی جمعه ۱۴ شهریور ۹۹ برگزار می‌شود.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره میزان ثبت نام در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ گفت: در مهلت جدید ثبت نام تعداد ۷ هزار و ۱۲۷ نفر داوطلب جدید و در مجموع تعداد ۴۶ هزار و ۷۰۶ نفر نسبت به ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی اقدام کرده‌اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار